26.05.2017 - 18:46
Ha invertit 20 milions en els últims 4 anys en la promoció turística espanyola
SITGES (BARCELONA), 26 (EUROPA PRESS)
El president i conseller delegat d’El Corte Inglés, Dimas Gimeno, ha demanat aquest divendres “treballar junts en la mateixa direcció” per consolidar la recuperació econòmica i garantir un futur millor a les properes generacions.
En la Reunió Anual del Cercle d’Economia, ha sostingut que Espanya ha travessat la crisi més profunda de la seva història recent, i en aquest entorn El Corte Inglés ha apostat per cercar nous nínxols de negoci, invertir en capital humà i crear nous models comercials.
El Corte Inglés compta amb 94 establiments –dos d’ells a Portugal–, alhora que està present en una vintena de països a través d’altres unitats de negoci com Viatges El Corte Inglés, Informàtica El Corte Inglés i la marca de moda Sfera.
El turisme és un dels nínxols en els quals ha avançat la companyia, per la qual cosa ha destinat 20 milions d’euros en els últims quatre anys a la promoció d’Espanya com a destinació de qualitat.
“Volem convertir les ciutats espanyoles en referència mundial en atracció d’un turisme responsable i de qualitat, consumidor de productes locals i generador d’ocupació estable”, ha assegurat.
També ha destacat el paper d’El Corte Inglés com a motor econòmic: segons un estudi de KPMG, en l’exercici tancat a 28 de febrer del 2016, la seva activitat va generar de forma directa, indirecta i induïda més de 340.000 ocupacions a Espanya i un impacte econòmic de més de 25.000 milions d’euros, la qual cosa representa el 2,4% del PIB espanyol registrat aquest any: “Som un líder europeu i ens situem entre les primeres marques d’e-commerce”.
A Catalunya, la companyia compta amb 11 establiments –set a Barcelona–, una plantilla de 8.000 empleats i manté relacions comercials amb 4.000 proveïdors catalans, als quals realitza compres per 1.900 milions d’euros, generant un impacte econòmic del 2,6% del PIB català.
COMPETÈNCIA
Preguntat per la competència amb Amazon, ha manifestat que és difícil competir amb el gegant de comerç electrònic perquè opera en molts més mercats “i no sempre en igualtat de condicions”.
No obstant això, ha defensat que El Corte Inglés complementa la venda en línia amb la botiga física, la qual cosa permet millorar l’experiència de compra del client i fins i tot multiplicar per tres aquesta venda, i disposa d’una gran capil·laritat, la qual cosa l’ajuda a ser molt competitiu en els terminis d’entrega.
Respecte als plans de sortida a Borsa, ha indicat que la companyia s’ha professionalitzat fins al punt de presentar una gestió equivalent a la d’una empresa cotitzada, però ha matisat que la decisió la prendrà el consell “quan toqui”.
Gimeno ha participat en la sessió ‘Estratègies empresarials en temps d’incertesa i digitalització’ del Cercle d’Economia, que celebra aquest any la seva XXXIII Reunió Anual a Sitges, patrocinada per Indra, CaixaBank i KPMG.