26.05.2017 - 22:15
“Hem comunicat fatal com paguem els nostres impostos”
SITGES (BARCELONA), 26 (EUROPA PRESS)
El fundador i director executiu de Cabify, Juan de Antonio, ha remarcat aquest divendres que l’objectiu de la seva empresa “no és competir amb els taxistes” ja que ofereix un servei diferent, i ha afegit que existeix mercat per a tots els operadors.
En la Reunió Anual del Cercle d’Economia, De Antonio ha lamentat els incidents que es van produir a Sevilla durant la Fira d’Abril, quan van cremar nou cotxes de Cabify: “(Els taxistes) encara creuen que som la seva principal competència”.
“La major part dels trajectes que es realitzen avui dia segueixen sent en taxis”, ha apuntat el fundador de la companyia de transport col·laboratiu, a més de dir que els usuaris tenen clar per què servei optar en cada situació.
De Antonio ha situat Cabify com una companyia que representa els valors de les persones joves i ‘mil·lennistes’: “Treballem amb un sentit de propòsit i per generar un impacte positiu en la societat”.
Així, ha explicat que va decidir crear Cabify en 2011 “per crear un món millor i per cercar solucions a problemes quotidians”, marcant-se com a màxima la transformació de les ciutats en espais amb menys automòbils i més qualitat de l’aire.
“Moltes ciutats estan construïdes entorn del cotxe quan, durant un dia sencer, solament s’utilitza un 5% del temps”, per la qual cosa en el 95% del temps restant el vehicle ocupa un espai que es podria usar per fer altres coses.
Segons ell, la idea de Cabify també va sorgir per demostrar a la societat que realment no és necessari un cotxe privat: “Pots pujar en qualsevol dels nostres vehicles i notar que és teu, ja que pots triar tot tipus de serveis i comoditats”.
MARC REGULADOR
En referència al marc regulador, ha dit que a Espanya les lleis “estan creades per protegir a l’establishment” i no permeten penetrar en les revolucions tecnològiques que s’estan desenvolupant en altres països.
Amb la normativa espanyola actual, ha dit que no es permet que la digitalització entri al país, “la qual cosa provocarà que la disrupció acabi arribant de l’estranger, i no permet crear coneixement local”.
En aquest sentit, ha defensat la marxa de la companyia a Llatinoamèrica una vegada va arrencar en 2011, ja que a Espanya no van trobar un marc regulador favorable a la seva idea de negoci.
PAGAMENT D’IMPOSTOS
També s’ha referit als impostos: “Hem comunicat fatal com hem pagat els nostres impostos”, i ha explicat que Cabify paga sobre la base dels beneficis totals que genera.
A més, ha dit que que un conductor de Cabify paga 10 vegades més que un taxista tradicional cada tres mesos i declara totes les factures que genera.
Preguntat sobre on es va crear l’empresa, ha respost que es va constituir i es va domiciliar en Delaware (Estats Units): “No vam ser capaços de rebre el capital suficient a Espanya”.
Juan d’Antonio ha participat en la sessió ‘Perspectives dels sectors disruptivos. Impactes econòmics i socials’ del Cercle d’Economia, que celebra aquest any la seva XXXIII Reunió Anual, patrocinada per KPMG, Indra i CaixaBank i amb nodrida participació empresarial.