25.06.2019 - 18:30
|
Actualització: 25.06.2019 - 18:31
El cercador d’empreses compromeses amb l’autodeterminació que l’ANC va activar dijous en el marc de la seva iniciativa ‘Consum estratègic‘ ha rebut en els seus primers cinc dies més de 430.000 visites i més de 200.000 recerques directes d’empreses. ‘Consum estratègic’ és una campanya impulsada per la comissió de l’ANC Fem República, pilotada per l’empresari David Fernàndez, que cerca ‘enfortir una economia catalana molt més deslligada de les pressions polítiques’ i que s’abandonin ‘empreses de tipus oligopolístic que van participar obertament en la campanya de la por’ contra la independència de Catalunya.
Les empreses que hi formen part s’han adherit voluntàriament al projecte i han estat ‘verificades’ per l’ANC, que ha avaluat qüestions com el respecte al medi, el cooperativisme, l’economia circular, la responsabilitat social, l’adopció de tecnologia 4.0 i el respecte i promoció de la llengua catalana ‘com a part inseparable de la realitat del país’.
Al cercador, s’hi ha de posar el codi postal per delimitar un territori i es pot discriminar les empreses per l’àmbit –electricitat, gas, telefonia, entitats financeres, per exemple– i com per altres aspectes –cooperativa, web en català, economia circular, etcètera.
Aquest projecte, que va registrar els seus primers passos al novembre de l’any passat i després d’haver organitzat 92 fires i 115 col·loquis a tot Catalunya, va començar dijous la seva segona fase amb aquest cercador.
L’ANC activa un cercador d’empreses compromeses amb l’autodeterminació