La CCMA alerta de la “complexa” situació pressupostària i preveu un dèficit de 7 milions

  • Llorach reclama "mesures i aportacions extraordinàries per compensar la caiguda d'ingressos"

VilaWeb

ACN

28.05.2021 - 14:40

La vice-presidenta i presidenta en funcions del consell de govern de la CCMA, Núria Llorach, ha alertat de la “complexa” situació pressupostària de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i ha afirmat que “es preveu generar un dèficit de 7 milions d’euros si no es prenen mesures i aportacions extraordinàries per compensar la caiguda d’ingressos”. Ha apuntat que l’afectació més important de l’exercici 2020 va ser l’impacte en la caiguda d’ingressos de publicitat i que va suposar una desviació negativa respecte al pressupost de 10 milions d’euros (-19,8%). Llorach ha fet aquestes declaracions en la primera Comissió de Control de l’Actuació de la CCMA al parlament de la legislatura.

Llorach ha recordat que la CCMA va tancar l’exercici 2020 amb “equilibri pressupostari” marcat per les dificultats per la pandèmia de la covid-19. El pressupost prorrogat del 2020 “no reflecteix la caiguda dels ingressos publicitaris marcats per la pandèmia”, ha indicat.

Llorach ha apuntat que l’afectació més important de l’exercici 2020 va ser l’impacte en la caiguda d’ingressos de publicitat i que va suposar una desviació negativa respecte al pressupost de 10 milions d’euros (-19,8%). Ha declarat que “l’efecte de la forta caiguda dels ingressos publicitaris, inicialment era prevista de 15,5 milions d’euros, va obligar al Consell de Govern aplicar urgentment un nou pla de contenció”.

Ha declarat que “durant l’any es va anar seguint aquest pla i es va poder revisar a la baixa tenint en compte que la previsió de tancament comercial va millorar i també la previsió d’estalvis referents a capítol 1, i es va rebre una aportació extraordinària d’1,5 milions d’euros per compensar part de la caiguda de publicitat. Això va permetre a l’últim trimestre de l’any alguns programes important de la graella de TV3 que havien quedat suspesos”, ha afegit.

Tot i això, Llorach ha remarcat que al desembre es van produir dos efectes que van millorar les previsions de dèficit: “es va rebre una aportació per compensar les despeses covid-19 per un milió d’euros i una certa recuperació de la publicitat per l’efecte de les campanyes del període nadalenc que va suposar uns 2 milions d’euros”.

Contracte programa

Per altra banda, ha explicat que al passat gener van trametre l’esborrany del contracte programa pel període 2021 – 2024. Ha remarcat que “és necessari seguir amb la tramitació del contracte programa que ha de subscriure la CCMA amb el Govern. És necessari fixar els objectius de servei públic i ha de quedar garantit el marc de finançament estable per afrontar les necessitats que cal abordar de forma urgent pels pròxims quatre anys”.

Sobre la sèrie documental ‘El judici’, Beatriz Silva, del PSC, ha preguntat d’on va sorgir la despesa de 440.000 euros per comprar el documental a Mediapro. Llorach ha reiterat que al desembre van tenir un superàvit de 2 milions en publicitat i el director de TVC va decidir “destinar aquests diners a la compra d’aquests reportatges i altres coses”.

Infantil i juvenil

Unes prioritats després de la programació de TV3, ha assegurat el seu director Vicent Sanchis, és la programació infantil que també arriba a la televisió pública. El consum que fa la gent d’aquesta edat no els arriba per TDT, sinó per tauletes, el mòbil i televisió a la carta. “En aquest augment tan bèstia de la competència és impossible esperar uns resultats quan ja teníem”. “Quan hàgem solucionat el tema de pressupost tornarà el canal infantil i juvenil”, ha dit.

Audiències Catalunya Ràdio

Preguntat per les darreres dades d’audiència, el director de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, ha manifestat que l’emissora que “la gent fa servir més quan es mou en cotxe per tenir servei i informació que és Catalunya Informació, és juntament amb Catalunya Ràdio la que ha patit més la infidelitat dels oients”.

Gordillo ha assegurat que no han perdut oients al llarg del mes, ja que tenen un milió i mig d’oients i gairebé 300.000 en el cas de Catalunya Informació. “El problema és que la saturació i el cansament de l’audiència han fet que vinguin amb menys periodicitat i que no siguin diaris i que no siguin tan fidels com ho poden ser en altres continguts”. Per contra, ha indicat que els segueix anant bé el consum digital.

Vox-Llorach

A la primera Comissió de Control de la legislatura s’han estrenat nous diputats com el de Vox Alberto Tarradas. El parlamentari ha advertit a Llorach que “més aviat que tard” tancaran la Corporació “de l’odi i el malbaratament”. Mentrestant, ha declarat que els fiscalitzaran cadascun dels seus moviments “per evitar que TV3 siguin l’abocador de l’odi” i ha acusat la televisió pública de ser “un braç més d’aquest entramat criminal i mafiós”. També els ha advertit que els portaran als jutjats “quan els drets dels catalans es vegin amenaçats per la seva gestió”.

Llorach ha replicat al parlamentari de Vox que “els professionals de la CCMA ni amenacen ni insten a la violència ni denigren a ningú”.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor