Cauen un 17% les morts en les carreteres catalanes però es dupliquen les de motoristes i ciclistes

  • Trànsit, Ajuntament de Barcelona, el Racc i víctimes es conjuren per la visió 0 accidents

VilaWeb
Redacció
27.06.2017 - 11:20

Trànsit, Ajuntament de Barcelona, el Racc i víctimes es conjuren per la visió 0 accidents

BARCELONA, 27 (EUROPA PRESS)

La xifra de morts en accidents de trànsit en les carreteres catalanes s’ha reduït un 17% aquest any en relació amb l’any passat, encara que s’han duplicat les de motoristes, amb 20 morts, i ciclistes, amb quatre.

Així ho ha explicat en la inauguració del 23è Fòrum Barcelona de Seguretat Vial, la directora del Servei Català de Trànsit (SCT), Eugenia Doménech, que ha indicat que aquests col·lectius “preocupen de forma especial” i són necessàries noves accions.

En aquest fòrum, Trànsit, l’Ajuntament de Barcelona, el Racc i associacions com l’Associació Prevenció d’Accidents de trànsit (PAT) s’han fixat com a objectiu comú implementar la visió 0 en seguretat vial, treballant perquè aquest sigui l’horitzó de cara als propers anys.

Doménech ha constatat que fa uns anys ningú parlava d’aquesta visió –present a Suècia des de fa 20 anys– però ara ja està incorporat amb “normalitat i convenciment”.

De fet, ha anunciat que la propera campanya del SCT per aquest any es basarà en aquesta visió i en com actuar perquè no hi hagi víctimes, ja que al seu parer no és una idea de futur sinó de present.

La regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, ha assegurat que treballen de forma “decidida” per a aquesta visió, després que el 2016 augmentés un 2% l’accidentalitat a la capital catalana.

Ha indicat que dels 9.000 accidents que es van produir a Barcelona, un 89% van ser amb cotxes implicats i un 75% amb motocicletes, i que l’Ajuntament té especial interès a promoure i donar prioritat als col·lectius de vianants i ciclistes.

Les tres línies de treball que s’han fixat són implementar un canvi modal que aposti pel transport públic i no motoritzat, dissenyar un espai urbà al servei de la mobilitat amb més espais pacificados com les supermanzanas i els carrils bici, i apostar “per la sensibilització, la conscienciació i els mecanismes de control”.

20 MESURES DEL RACC

El president del Racc, Josep Mateu, ha ressaltat que la visió 0 és un “compromís de tots” i que per aconseguir-ho el club automobilístic ha posat sobre la taula 20 mesures per contribuir a millorar la seguretat vial.

Entre elles, permetre l’accés a joves de 17 anys a la conducció acompanyada com a pas previ a l’obtenció del permís de conduir, i desenvolupar un programari que permeti a la gent gran fer un test d’avaluació sobre les seves capacitats al volant.

Ha insistit que des del Racc aposten per una mobilitat sostenible, flexible, intel·ligent, compartida entre ciutadans connectats, informats i protegits, que sigui “raonable, low cost i fàcil d’utilitzar”, amb cotxes, infraestructures i conductors més segurs.

Des de l’associació PAT, el seu president, Ole Thorson, ha reclamat unes noves lleis i ordenances sobre circulació que tinguin en compte la mobilitat urbana, on predominen els col·lectius vulnerables com els vianants.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor