18.11.2022 - 11:36
|
Actualització: 18.11.2022 - 12:03
Les autoritats de Catar han decidit que totes les begudes que es vendran als estadis durant el Mundial de Futbol masculí seran sense alcohol, cosa que canvia les previsions de la FIFA de vendre-hi cervesa i la posa en molt mal lloc amb el patrocinador Budweiser, que ha pagat 75 milions de dòlars per garantir-se la presència. N’ha informat el diari The New York Times, que ho posa d’exemple de com la FIFA ha perdut el control de decisions de gran importància per la competició.
Els plans inicials, com de fet es diu a la guia oficial de la FIFA per als afeccionats que han viatjat a Catar, era que es pogués comprar cervesa Budweiser i Budweiser Zero i productes de Coca-Cola al perímetre dels estadis com a mínim durant les tres hores prèvies als partits i una hora després del xiulet final. Era una de les poques possibilitats de consumir alcohol a Catar, on es castiga amb penes de fins a sis mesos de presó i multes fins a 800 euros a qui begui alcohol en un lloc públic. Una altra excepció, que en principi continua activa, són els reservats de luxe per a dirigents de la FIFA i altres convidats rics.
El torneig comença diumenge i deixa poc marge de reconduir la situació abans de la inauguració. La setmana passada Budweiser ja va dir que estaven desconcertats pels canvis de Catar a l’estratègia de vendes quan els organitzadors van obligar a moure unes grans carpes roges amb el logotip de Budweiser que hi havia prop dels estadis a zones més allunyades del pas. Les autoritats catarianes van dir que encara s’estaven ajustant les localitzacions de les zones per als fans, una manera de voler calmar les inquietuds de Budweiser.