04.12.2024 - 22:23
|
Actualització: 04.12.2024 - 22:52
Un 51% dels alumnes de les Illes i un 42% dels catalans de 4t de primària tenen un nivell baix o molt baix de matemàtiques, segons l’Estudi Internacional de Tendències Matemàtiques i Ciències (TIMSS) 2023. L’alumnat de les Illes obté una puntuació global de 473 punts i els catalans de 489 punts i se situa en la part baixa del gràfic. Els alumnes del país analitzat, que no inclou ni el País Valencià ni Andorra ni Catalunya Nord, se situen per sota de la Unió Europea (514) i de l’OCDE (525) i també queda per darrere de l’estat espanyol (498). Si només es compten els països de la UE i de l’OCDE Catalunya queda a dos llocs de l’última posició i les Illes solament per davant de Xile.
La puntuació obtinguda en l’informe elaborat per l’Associació Internacional per a l’Avaluació del Rendiment Educatiu (IEA) significa que l’alumnat pot aplicar coneixements matemàtics bàsics en situacions senzilles. El rànquing l’encapçala Corea amb una puntuació de 594, seguida del Japó (591) o Lituània (561). Per darrere de Catalunya se situen els següents països: Kazakhstan, l’estat francès, Montenegro, Macedònia del Nord, Qatar, Bahrain, Kosovo, Bòsnia Hercegovina, Xile, Uzbekistan, Jordània, Oman, Iran, Aràbia Saudita, Brasil, Marroc, Kuwait i Sud-àfrica.