Catalunya es postula per acollir la primera fàbrica de bateries de Tesla a Europa

  • La multinacional ja ha realitzat contactes amb el sector, segons que ha avançat TV3

VilaWeb

Redacció

19.05.2017 - 17:57

El fabricant nord-americà de cotxes 100% elèctrics Tesla preveu anunciar abans que acabi l’any on instal·larà la seva primera fàbrica de bateries a Europa, coneguda com ‘gigafactory’. Segons que ha avançat TV3, ja hi ha hagut contactes de la multinacional amb el sector a Catalunya, que tindria possibilitats d’acabar acollint la planta. Espanya, Portugal, França, els Països Baixos o fins i tot els Bàltics han entrat en una cursa que s’haurà de resoldre abans que acabi l’any.

Tesla ja està construint una altra ‘gigafactory’ a Nevada (Estats Units) i preveu estar a ple rendiment el 2018. La planta nord-americana, tota sola, produirà tantes bateries de liti com les que es van produir a tot el món l’any 2013. Tesla preveu produir 500.000 cotxes a finals de la dècada. Per posar-los en marxa, necessita aquestes bateries de liti.

Precisament aquest divendres, Tesla ha obert una botiga efímera –’pop up’ stores- al Port Vell. La intenció de la companyia nord-americana de vehicles elèctrics és obrir una botiga estable abans d’acabar l’any a Barcelona.

La botiga efímera del Port Vell permetrà als visitants que s’hi acostin provar el model S, que té una autonomia de fins a 632 quilòmetres amb una sola càrrega, i també descobriran el model X amb una autonomia de fins a 565 quilòmetres i un ampli habitacle amb capacitat set adults i el seu equipatge. La marca, que comercialitza els seus vehicles a l’Estat des del desembre, té previst obrir una botiga permanent a la capital catalana i una altra a Madrid de cara a la segona meitat de l’any.

La ‘pop-up store’ de Tesla estarà a Barcelona durant gairebé dos mesos, des del 19 de maig i fins al 12 de juliol, de dilluns a diumenge. La companyia ja va triar la capital catalana per estrenar-se en un saló de l’automòbil a l’Estat i hi ha dur el model X i el model S. Tesla té 14 punts de recàrrega a l’estat espanyol i l’objectiu és acabar l’any amb 24.

El preu no és a l’abast de totes les butxaques: entre 80.000 euros per a l’S i 95.000 per a l’X. Pel que fa a connectivitat, Tesla té la pantalla més gran del mercat de l’automòbil: 17 polzades; i el software es va actualitzant igual que ho fan les aplicacions d’un mòbil. Les portes s’obren com si fos un falcó, cap amunt, i si hi ha un cotxe aparcat a prop les portes modifiquen la seva trajectòria per no donar-li un cop.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor