31.12.2021 - 17:54
|
Actualització: 01.01.2022 - 15:19
L’Associació Cívica per la Llengua el Tempir d’Elx ha denunciat un nou cas de discrminació lingüística en el sector sanitari que es va produir ahir, dia 30. Segons que detalla el col·lectiu, una pacient tenia cita telefònica amb la metgessa del consultori auxiliar de salut del doctor Alberto García d’Elx perquè el dia 26 de desembre havia estat en contacte amb una persona que va donar positiu en coronavirus.
El Tempir explica que la pacient va explicar-li el motiu de la trucada a la metgessa i aquesta segona immediatament la va interrompre dient-li que no entenia el català i que li havia de repetir la mateixa consulta en castellà. La pacient, explica, li va repetir en català, però la metgessa va insistir que no ho entenia: “Em pots parlar en castellà? No t’entenc”, fet que provocà que l’afectada li digués: “Sí, mira, una persona positiva de coronavirus significa una persona positiva de coronavirus”. Davant d’aquestes paraules, tornà a respondre de manera contundent que no l’entenia: Mira, xica, parla’m en castellà, que tinc molta feina i no vull perdre el temps”. La conversa va durar poc més d’un minut i mig, però la pacient no va poder resoldre la seva situació. Poc després, el col·lectiu detalla que dues persones del consultori, també castellanoparlants, es van posar en contacte amb la pacient. Malgrat això, la pacient va haver de parlar amb una tercera persona del consultori per a solucionar la petició que havia fet al llarg del matí.
És el segon cas de discriminació lingüística al País Valencià aquest mes. El proppassat 5 de desembre una jove va denunciar que no li van voler oferir taula en un pub de València per haver-la demanat en català.