14.06.2023 - 10:56
|
Actualització: 14.06.2023 - 14:00
Nota de la redacció: Originalment, aquesta notícia atribuïa a Ester Capella la crida a signar el conveni de la B-40 per un teletip erroni de l’Agència Catalana de Notícies. En realitat, la consellera parlava dels convenis per als 904 milions d’euros en infrastructures. Demanem disculpes per la confusió.
La consellera de Territori, Ester Capella, ha dit que estan preparats per firmar els convenis per desencallar els 904 milions d’euros de l’estat espanyol per a infrastructures. “Nosaltres estem preparats. Quan firmem?”, li va dir ahir Capella a la ministra espanyola Transports, Raquel Sánchez, segons que ha explicat al ple del parlament. El diputat socialista Jordi Terrades li havia preguntat si el govern agilitzarà la signatura “dels protocols i els convenis” per fer efectiva “l’encomana de gestió a la Generalitat” per desenvolupar quatre grans accions d’infraestructures
D’altra banda, Capella ha demanat de segellar el pacte per a construir la infrastructura en els mateixos termes acordats pel pacte de pressupost, i ha recriminat al PSC que “intentin introduir coses que l’acord no diu”. “Això ha de ser un win-win, espero que el govern de l’estat faci tot allò que ha de fer i que fa molt de temps que incompleix”, ha dit.
Dimarts, la portaveu del govern, Patricia Plaja, va dir que l’executiu ja ha assumit que no hi haurà un acord definitiu amb l’estat espanyol sobre les obres de la Ronda Nord de la B-40 al Vallès fins a, com a mínim, després de les eleccions del 23 de juliol. Fins llavors, va dir Plaja, el govern espanyol serà en funcions, un condicionant massa fort per a tancar un pacte definitiu. A causa d’això, la negociació està aturada, però va dir que el govern és “allà mateix” i que manté el seu plantejament. “Les converses es poden reprendre en el moment que considerin des del ministeri”, va dir.
Més infrastructures
En el marc dels pressupostos de l’estat, també es va acordar destinar 904 milions d’euros per infraestructures com la connexió ferroviària entre el Baix Llobregat i el Vallès Oriental i l’Occidental o la millora de la connectivitat de la AP-2 i la AP-7.