18.12.2023 - 17:38
|
Actualització: 18.12.2023 - 17:52
L’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA), la Generalitat i Time Out han presentat la campanya “Cap butaca buida”, una iniciativa que pretén de batre un rècord mundial d’espectadors en teatres en un mateix dia. Així, el 16 de març es vol convertir Catalunya en l’epicentre mundial de les arts escèniques i plantar la primera llavor per la creació del Dia Nacional del Teatre. La proposta vol omplir totes les butaques de les sales adherides al projecte, en una iniciativa que donarà el tret de sortida de la Setmana Mundial del Teatre. “Cap butaca buida” ja compta amb 25.456 butaques disponibles d’un total d’almenys 150.000 localitats a tot Catalunya.
Segons han explicat en una atenció als mitjans, la iniciativa neix amb vocació de permanència i s’espera crear un particular Sant Jordi del Teatre. En concret, se cerca que aquella jornada tot giri al voltant de les arts escèniques. Que públic habitual al teatre i d’altres que no ho són accedeixin a la seva sala preferida i gaudeixin de l’espectacle que vulguin.
D’ençà d’avui i fins al 31 de gener, els responsables de la iniciativa convidaran tots els teatres de Catalunya a formar part de “Cap butaca buida”. La venda d’entrades ja està disponible a la web i s’anirà actualitzant a mesura que noves sales formin part del programa. A partir del febrer es posarà en marxa un comptador de total de butaques buides així com el nombre d’entrades venudes fins al moment. Els teatres impulsaran activitats i una acció conjunta que permetrà visibilitzar l’èxit de la iniciativa.
D’altra banda, també han explicat que la iniciativa serà solidària i es destinarà un mínim del 2% de la recaptació total a l’entitat Pallassos Sense Fronteres.