19.07.2024 - 12:38
|
Actualització: 19.07.2024 - 13:17
La caiguda dels sistemes informàtics de Microsoft, amb repercussió mundial, causa incidències importants a l’aeroport de Barcelona. Segons Aena, hi ha un retard general de vols, com passa també a més aeroports. Els problemes més greus es concentren als taulells de facturació, on tots els tràmits es fan manualment, cosa que origina llargues cues i incomprensió dels usuaris. “Això està col·lapsat”, exclama en Jordi, que cerca la manera d’agafar el seu vol a Venècia. Tot i que porta una maleta de grans dimensions diu que no la facturarà, perquè en alguns casos es permet que els viatgers passin el control de seguretat amb l’equipatge i que sigui el personal de l’aerolínia qui el porti fins al portaequipatges de l’avió un cop embarquin.
La Diana, una dona de l’Equador que passa les vacances visitant unes quantes ciutats europees, viatja avui de Barcelona a París. Explica que el personal de la companyia li ha fet una targeta d’embarcament manual per poder passar el control de seguretat i agafar l’avió. “No em sembla prou segur. És preocupant”, diu. Porta equipatge de cabina i això li ha facilitat les coses als taulells de facturació: “Ens estalviem una cua tremenda, però no sé si amb aquest paper ens deixaran passar”, insisteix. Espera que la incidència es resolgui aviat i que la incertesa no l’acompanyi per la resta d’Europa.
Una altra turista internacional, la Renata, ja acaba les seves vacances i avui té previst de tornar al Brasil. Viatja amb la seva parella i els fills i diu que la situació és caòtica. Sembla que el seu vol sortirà aviat i ja ha aconseguit de fer tots els tràmits necessaris per embarcar.
En Jordi, en canvi, acaba d’arribar de Lleida per passar uns dies a Menorca, i no és optimista: “No sé si arribarem, amb la gentada que hi ha.” El formigueig de gent, de fet, difumina els extrems de les cues als taulells de facturació, cosa que origina una certa confusió: “Hi ha tanta cua que no sé quina és la que he d’agafar.”
Amb tot, Aena assegura que alguns dels sistemes informàtics ja es van recuperant, tot i que alguns processos encara són lents. Tant Aena com les aerolínies han reforçat la presència de personal a la zona de sortides per agilitar alguns tràmits, com l’elaboració de targetes d’embarcament manuals.
Algun serveis que no han fallat en cap moment del dia, segons Aena, són els plafons d’informació als usuaris, aïllats dels sistemes informàtics generals afectats per la incidència. Tot i que no s’han donat dades globals de l’impacte en els vols, alguns trajectes acumulen retards de més de dues hores.