Cambres i patronals de Girona demanen una solució pactada sobre la línia elèctrica Juià-La Farga

  • El Grup Impuls per Girona (GiG) --format per les Cambres de comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols, i les associacions empresarials Foeg, Pimec Girona i Fòrum Carlemany-- ha reclamat una solució "amb garanties, que no perjudiqui el territori i, sobretot, pactada amb tots els ajuntaments implicats" en el cas del projecte de nova línia elèctrica entre Juià i La Farga, a Sant Julià de Ramis.

VilaWeb
Redacció
01.08.2017 - 14:04

GIRONA, 1 (EUROPA PRESS)

El Grup Impuls per Girona (GiG) –format per les Cambres de comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols, i les associacions empresarials Foeg, Pimec Girona i Fòrum Carlemany– ha reclamat una solució “amb garanties, que no perjudiqui el territori i, sobretot, pactada amb tots els ajuntaments implicats” en el cas del projecte de nova línia elèctrica entre Juià i La Farga, a Sant Julià de Ramis.

En un comunicat, el GiG ha insistit en la necessitat de reforçar i guanyar eficiència a la xarxa elèctrica de les comarques gironines per evitar els col·lapses, i ha afegit que, tenint en compte el precedent de l’oposició a la MAT, “és millor abandonar les postures maximalistes i asseure’s a negociar un traçat respectuós amb el medi ambient i amb els habitatges”.

La línia La Farga-Juià és un projecte d’interconnexió elèctrica de 220 kv i 5,6 quilòmetres de longitud que servirà per unir les subestacions de Juià i La Farga de Sant Julià de Ramis. La interconnexió pretén reforçar l’alimentació de la subestació de Juià, el centre des del qual s’alimenta a través de la xarxa d’Endesa tota la meitat nord de les comarques de Girona, sobretot la Costa Brava.

Fins ara, aquesta zona rep el subministrament de dos circuits a 220 kv, amb sortida de Bescanó, però amb l’augment de la demanda de la zona han estat insuficients; recentment, Endesa ha construït i engegat una nova línia a 110 kv de sortida d’aquesta subestació per reforçar la xarxa.

El projecte va sortir a informació pública i s’ha presentat l’estudi d’impacte ambiental per obtenir la declaració per part de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat, en el qual es proposen diverses alternatives de traçat.

La nova línia afecta els municipis de Juià, Celrà, Bordils, Cervià de Ter i Sant Julià de Ramis, i l’obra està pressupostada en 1.864.569 euros.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor