11.01.2023 - 22:08
|
Actualització: 11.01.2023 - 22:15
Josep González Cambray ha acusat el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) de retorçar les lleis per decidir en quina llengua s’ha de fer l’escola. En un enfilall a Twitter de resposta a la decisió cautelar del tribunal d’obligar una escola a impartir més d’una assignatura en castellà sense marcar percentatges, Cambray ha opinat que com que el TSJC “no se n’ha sortit a tombar el marc normatiu que protegeix el català a l’escola, ara intenta sortejar-lo obviant les lleis i inventant conceptes antipedagògics”. El conseller d’Educació també ha considerat simbòlic que el tribunal opti per “avançar-se al Constitucional”, que ha de resoldre sobre la llei d’educació catalana, avui que s’han confirmat noves majories al TC.
El TSJC esquiva el decret del govern i imposa el castellà a una altra escola
Cambray també qualifica de sorprenent i aberrant el fet que el TSJC, “atribuint-se funcions que no li són pròpies”, consideri anticonstitucional un marc normatiu “que hem fet entre tots, amb un ampli consens del parlament”. Alhora opina que si el decret llei del català diu que no es poden aplicar “proporcions o percentatges en l’ensenyament i l’ús de les llengües” és “molt retorçat” que el tribunal “eviti dictar percentatges, però dicti proporcions”. I afegeix: “Obligar a fer en castellà un àmbit d’aprenentatge és dictar proporcions. No s’han llegit les lleis impulsades pel Govern i el Parlament?”.
També subratlla que, a parer ser, el TSJC “inventa la designació d'”assignatures principals” per obligar l’ús del castellà concretament en aquestes”. Per això es pregunta: “Què és una assignatura principal? Més important: quines no són assignatures principals, segons els magistrats? Llenguatge –un cop més- antipedagògic”.
El conseller d’Educació clou el fil afirmant: “Un tribunal no pot decidir en quina llengua es fa l’educació d’un país. A Catalunya, escola en català”.
Com que el TSJC no se n'ha sortit a tombar el marc normatiu que protegeix el català a l'escola, ara intenta sortejar-lo obviant les lleis i inventant conceptes antipedagògics.
Obro fil 1/8— Josep G. Cambray (@JosepGCambray) January 11, 2023