30.05.2020 - 01:50
La Cambra de Barcelona ha posat en marxa la plataforma web ‘Jo vull ser…’ per a donar a conèixer les sortides laborals i els sous dels estudis universitaris i dels cicles de formació tant de grau mig com superior. La plataforma incorpora una taula interactiva amb més d’un centenar d’estudis que es desglossen amb les ofertes publicades el 2018, els nivells salarials amb experiència de menys i de més de 5 anys i un semàfor que indica la previsió de sortida professional que hi ha per a la professió.
Aquest espai es posa en marxa coincidint amb l’obertura de la preinscripció universitària i dels centres professionals i pretén ajudar a orientar els més de 118.000 estudiants que finalitzen l’ESO o el Batxillerat aquest curs.
L’objectiu d’aquesta eina ‘no és dirigir als estudiants a estudiar cap a allò que no volen, però sí que aquells que tenen dubtes tinguin tota informació a l’abast per prendre la decisió més encertada’. La posada en marxa d’aquest espai s’ha recolzat amb una campanya a Instagram amb l’etiqueta #JoVullSer ser on la Cambra vol trencar mites al voltant dels estudis i professions, i posar l’accent en les mancances i realitats del món laboral.
Els resultats de la plataforma són fruit d’un estudi elaborat pel Gabinet d’estudis de la Cambra de Barcelona, que ha analitzat més de 300.000 ofertes publicades al portal d’InfoJobs. D’entre les conclusions principals destaca que els graus universitaris amb major inserció laboral són informàtica i telecomunicacions, les enginyeries, la medicina, la farmàcia i la infermeria.
2 de cada 3 graduats en enginyeria guanyen més de 2.000 euros al cap de 3 anys de finalitzar els estudis. L’estudi també ha detectat que els professionals en formació TIC guanyen un 19% més que la mitjana, que les empreses tecnològiques busquen dones que hagin cursat graus STEM* i que les branques d’FP informàtica, industrials, alimentació, química, sanitat i transport són les que tenen més demanda laboral. Una altra de les conclusions de l’informe de la cambra és que les dones són menys del 6% de l’alumnat en els cicles FP, que tenen una alta demanda en el mercat com electrònica, mecànica, manteniment i transport.