11.01.2025 - 09:23
La primera anàlisi de les dues caixes negres de l’avió de Jeju Air que es va estavellar a finals de desembre a Corea del Sud ha revelat que els dispositius van deixar de registrar dades quatre minuts abans que l’aparell xoqués contra un mur durant un aterratge forçós. L’accident va provocar 179 morts i és el més greu de la història de Corea del Sud.
Segons que ha informat la Junta Nacional de Seguretat en el Transport dels Estats Units (NTSB), ni la gravadora de dades de vol (FDR) ni la gravadora de veu de cabina (CVR) contenen informació des de les 8.59 fins a les 9.03. Aquest darrer moment coincideix amb l’impacte que va destruir l’aeronau. “El registre ha revelat que tant les dades de la CVR com les de la FDR no es van enregistrar durant els quatre minuts previs a la col·lisió de l’aeronau amb el mur localitzador”, ha confirmat el ministeri de Transports de Corea del Sud en un comunicat difós per l’agència oficial de notícies Yonhap.
Les autoritats sud-coreanes van enviar les caixes negres als Estats Units per tal d’obtenir resultats més precisos i aclarir definitivament les causes del sinistre. De moment, la hipòtesi principal apunta que l’avió podria haver col·lidit amb una bandada d’ocells. Aquesta teoria es basa en una alerta emesa per la torre de control sis minuts abans del sinistre, que hauria afectat el sistema hidràulic d’aterratge. L’aeronau va acabar aterrant sobre el ventre, i els pilots no van aconseguir aturar-lo a temps.