19.07.2016 - 13:07
MADRID, 19 (EUROPA PRESS)
Telefónica, Fundació Bancària La Caixa, BBVA, Sener i Endesa, amb el suport de The Boston Consulting Group i l’Escola de Negocis IESE, acaben de llançar l’Observatori Empresarial contra la Pobresa, una iniciativa gestionada per l’ONG Codespa i que té l’aval del rei Felip VI, president d’honor de l’organització, segons informen els promotors de l’observatori.
La iniciativa sorgeix amb el propòsit de compartir estratègies i coneixements que permetin maximitzar de manera pràctica el potencial d’ajuda propi del sector privat en la promoció eficaç del desenvolupament humà integral de les comunitats on opera.
Es tracta d’una resposta comuna de companyies conscients que operen en contextos en què els seus propis ocupats, clients i proveïdors estan “molt afectats per la crisi econòmica i la pobresa”, segons indiquen els impulsors de la iniciativa.
D’aquesta manera, l’Observatori Empresarial contra la Pobresa busca una triple finalitat. En primer lloc, difondre que les empreses, per la seva pròpia naturalesa, tinguin un rol fonamental en el desenvolupament; en segon lloc, promoure que les empreses contribueixin eficaçment a resoldre els problemes de pobresa de les societats on operen; i finalment, dissenyar i col·laborar en la implementació d’estratègies generadores de valor social, que generin beneficis per a les pròpies empreses i la societat.
L’objectiu de Telefónica, CaixaBank, BBVA, Sener i Endesa és facilitar que hi hagi més empresaris i corporacions que defineixin les seves contribucions socials sota una mirada estratègica, que sigui una aposta responsable i conscient del paper transformador que la pròpia activitat empresarial pot tenir en la configuració i millora de la societat.
Aquest primer any de funcionament, l’Observatori centrarà la seva atenció en el problema de l’ocuapció juvenil, un treball d’investigació que serà acompanyat de diverses activitats, conferències i publicacions.