Cabify ofereix als taxistes utilitzar la seva aplicació per resoldre el conflicte

  • El fundador de Cabify demana a Foment que prengui les regnes i adverteix que una mesura com la que defensa el conseller Calvet ‘és il·legal' i ‘significa expulsar' la plataforma de Barcelona

VilaWeb

ACN

23.01.2019 - 13:41
Actualització: 23.01.2019 - 13:58

Coincidint amb la vaga de taxis, Cabify ha anunciat que pretén portar a l’estat el model de negoci que ja ha activat a Llatinoamèrica i que permet contractar taxis a través de la seva aplicació. Una proposta que segons els seus fundadors, Vicente Pascual i Juan de Antonio, ha de permetre resoldre el conflicte oferint al sector del taxi ‘més capacitat de rebre serveis’ i incrementar la seva oferta. Segons Pascual, la companyia vol posar en marxa una prova pilot amb els taxistes que s’hi vulguin afegir durant el primer semestre del 2019. De Antonio ha demanat al Ministeri de Foment espanyol que prengui les regnes i reguli ‘mirant el futur’, i ha advertit que una mesura com la que defensa el conseller Calvet després de l’acord amb el sector del taxi ‘és il·legal’ i ‘significa expulsar’ Cabify de Barcelona. En tot cas, ha assegurat que la seva empresa encara no ha adoptat cap decisió sobre marxar o no de la ciutat.

De Antonio ha assegurat que les informacions que arriben de Barcelona sobre la regulació que pretén aprovar per decret la Generalitat ‘no són esperançadores’, però no ha fet el pas que si ha adoptat Uber, que ha anunciat que marxa de la capital catalana. 

‘No hem adoptat cap decisió al respecte’, ha afirmat el fundador de la companyia, que ha assegurat que li ‘costa de creure’ que la Generalitat ‘vulgui expulsar una empresa com Cabify’.

En aquest sentit, ha recordat que la seva companyia té ‘un milió d’usuaris’ a Catalunya als qui els interessa l’aplicació i 2.000 conductors que aquest any es convertirien en 5.000. 

‘Estem aquí per estendre la mà als barcelonins i al taxi’, ha dit, perquè ‘les solucions de la Generalitat no resolen cap problema’ perquè ‘limitar la competència i les opcions dels ciutadans no és la solució’. 

De Antonio també s’ha mostrat crític amb el Ministeri de Foment que ha traspassat el problema ‘a les regions’. ‘Han de proporcionar solucions, no donar una puntada de peu al problema ni fer coses il·legals’, ha afirmat. 

Segons ha apuntat, la indústria està disposada a crear un fons de transició ‘que aporti tranquil·litat sals propietaris de llicències’, però ‘Foment ha preferit anar per una altra banda sense resoldre cap problema’.

Proposta al taxi
De Alfons també ha estès la mà al taxi perquè s’integri a la seva plataforma. ‘Em resisteixo a creure que el Taxi no vulgui aliats en la seva batalla contra el cotxe convencional’ ha dit alhora que ha recordat al sector del taxi que les actituds ‘violentes’ no beneficien les seves reivindicacions. 

‘L’opinió pública vol alternatives i les formes amb que actuen no són les correctes’, ha dit, abans de recordar que els incidents estan provocats per ‘un petit grup de radicals que han segrestat la ciutadania’, i que ‘la gran majoria de taxistes que no se senten representats pels violents’. 

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor