Burjassot homenatja Guillem Agulló en el 32è aniversari del seu assassinat

  • Divendres 11, dia de l'assassinat d'Agulló, es farà la concentració i la manifestació pels carrers de Burjassot

VilaWeb
07.04.2025 - 12:50
Actualització: 07.04.2025 - 12:57
00:00
00:00

Un any més, la localitat de Burjassot (Horta Nord) retrà homenatge al seu veí Guillem Agulló i Salvador, assassinat per un grup de neonazis la matinada de l’11 d’abril del 1993 a Montanejos (Alt Millars). La comissió “32 anys amb Guillem”, formada per unes quantes organitzacions com ara Ca Bassot, Arran i Acció Cultural del País Valencià, ha preparat tot un seguit d’activitats per a recordar el jove militant independentista i antifeixista amb el lema “No hauràs marxat en va”.

Els actes començaran dijous 10 d’abril a Ca Bassot, amb la xerrada “Passat i present de la lluita antifeixista”, que analitzarà l’evolució dels discursos d’odi i les organitzacions d’extrema dreta al llarg d’aquestes tres dècades, així com la vigència de la lluita antifeixista arreu dels Països Catalans. Serà a les 19.00 i comptarà amb la presència de Betlem Agulló, germana de Guillem; Jorge Mancebo, periodista de la Directa, i una militant d’Arran.

Divendres 11, dia de l’assassinat de Guillem, es farà la concentració i la posterior manifestació pels carrers de Burjassot. La diada començarà a les 19.30 amb una concentració al passeig Concepció Arenal, d’on partirà la manifestació, i acabarà a Ca Bassot amb l’ofrena floral i una picadeta. Enguany no es farà a la plaça de l’Ajuntament perquè coincideix amb una processó de Pasqua i el consistori ha denegat el permís.

Dissabte 12, les organitzacions de la comissió se sumaran a la convocatòria de la Diada del País Valencià i fan una crida a omplir els carrers d’Alacant, que acollirà la manifestació d’enguany. Finalment, el diumenge a les 12.00 es presentarà a Ca Bassot el llibre infantil El vol de Guillem, de Ricard Tàpera i Helga Ambak, i publicat per l’editorial Caliu. “El conte vol que els més menuts i menudes puguen transformar el record en papallones de colors, símbol de memòria i dignitat”, diuen els organitzadors dels actes.

La comissió ha convidat tota la ciutadania a participar dels actes del cap de setmana, i a recordar Guillem cada dia, per “posar en pràctica els seus valors i la seua lluita, fent front a l’onada reaccionària i treballant per una societat més justa, lliure i solidària.”

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
311234567891011121314151617181920212223242526272829301234567891011
dldtdcdjdvdsdg
311234567891011121314151617181920212223242526272829301234567891011
Fer-me'n subscriptor