19.05.2017 - 18:13
Afirma que Gas Natural Fenosa és un actiu estratègic, però que no es té “cap fidelitat a cap actiu”
MADRID, 19 (EUROPA PRESS)
El president de Repsol, Antonio Brufau, ha afirmat que és necessari accelerar i incentivar la renovació del parc automobilístic per abordar el tema de la contaminació, especialment a les ciutats.
En el seu discurs en la junta general d’accionistes, Brufau ha assenyalat que “per ajudar al nivell i qualitat de l’aire de les ciutats haurien de fer-se programes que incentivin el canvi de vehicles antics per nous”, i ha assegurat que amb programes de substitució de vehicles dièsel antics, que generen NOx, per nous s’aconseguiria, per exemple, “que la contaminació en una ciutat com Madrid s’acabés d’arrel”.
Així, el directiu, que s’ha mostrat “favorable al fet que es posi preu a les emissions de carboni”, ha subratllat que avui dia hi ha solucions “competitives” que no emeten NOx, com l’autogás, el gas natural o el bioetanol, i ha insistit a demanar “un esforç” per renovar el parc automobilístic de vehicles antics.
Respecte al vehicle elèctric, ha assenyalat que també pot ser una solució, encara que ha assenyalat que, avui dia, depèn d’elevades subvencions i que encara requereix una gran inversió per aconseguir un nivell competitiu.
“Les companyies alemanyes no han invertit en investigació el que haurien d’haver invertit, requereix una gran inversió”, ha dit sobre aquest tema Brufau, recordant que les subvencions són “una bogeria” i que, a més, s’està “finançant l’R+D+i de la indústria alemanya”.
Referent a això, ha destacat el compromís de la companyia amb l’eficiència energètica i la reducció d’emissions amb la inversió de 500 milions d’euros en mesures que permeten reduir 4,3 milions de tones de CO2 l’any.
“Amb 500 milions d’euros en Repsol eliminarem 43 milions de tones de CO2 en un termini de 10 anys. Per a això faria falta entre 4,5 i 6,5 milions de vehicles elèctrics, depenent del seu mix de generació”, ha dit Brufau, que ha subratllat que aquests 500 milions d’euros “portaran unes conseqüències similars” a tenir circulant 5 o 6 milions de vehicles elèctrics, la qual cosa implicaria una subvenció d’uns 65.000 milions d’euros.
PREUS DEL CRU A L’ALÇA
D’altra banda, Brufau s’ha referit també al mercat del petroli i ha augurat per al 2017 un any d'”equilibri”, amb una “estabilitat dels preus a l’alça”. Així, ha assenyalat que els organismes internacionals preveuen uns nivells de 57 dòlars el barril per a aquest exercici i de 65 dòlars per al 2018.
Així mateix, ha apuntat el bon comportament del ‘downstream’, amb uns marges de refí que el 2016 es “van comportar bé”, situant-se en els 6,3 dòlars per barril, i que en l’inici del 2017 segueixen mostrant “fortalesa”, amb 7,1 dòlars en el primer trimestre.
Respecte a la participació en Gas Natural Fenosa, en la qual la petroliera posseeix un 20% després de vendre l’any passat un 10% al fons GIP, Brufau ha afirmat, a preguntes dels accionistes, que “sempre ha estat un actiu estratègic”.
No obstant això, el president de la petroliera ha destacat que la participació en la gasista es considera “com un actiu més, sotmès a qualsevol tipus de reflexions en tot moment”. “No tenim cap fidelitat a cap actiu”, ha afegit sobre aquest tema.
Pel que fa a la política de dividends de la companyia, Brufau ha defensat que “el raonable” seria mantenir l’actual al voltant de preus del petroli i el gas que existeixen. “75 cèntims d’euro és una rendibilitat que es troba difícilment en altres llocs”, ha dit.
A més, Brufau ha assegurat sentir-se “eternament insatisfet”, ja que considera que el valor de l’acció de Repsol és “molt superior” al que té actualment.