02.08.2017 - 16:39
MUNICH (ALEMANYA), 2 (EUROPA PRESS)
El fabricant d’automòbils BMW, que ha participat al fòrum del dièsel que ha tingut lloc aquest dimecres a Alemanya, ha assegurat que revisarà 225.000 vehicles Euro 5 a Alemanya i oferirà un bonus de fins a 2.000 euros als clients europeus que renovin el seu cotxe Euro 4 per un model eficient de BMW o Mini.
Segons va informar l’empresa en un comunicat, una de les mesures que implementarà per millorar la qualitat de l’aire a la Unió Europea és engegar, fins al 31 de desembre d’aquest any, una campanya que ofereixi una ajuda de 2.000 euros als clients que substitueixin el seu model Euro 4 per un altre de BMW o de Mini amb tecnologia híbrida endollable o que tingui unes emissions de diòxid de carboni (CO2) de fins a 130 grams per quilòmetre.
La firma alemanya va assenyalar que també es podran acollir aquest incentiu els clients que optin per un BMW i3, i va destacar que aquesta iniciativa tindrà un inici “ràpid”, abans de finals d’agost, al mateix temps que va apuntar que se sumarà a altres ajudes públiques.
D’altra banda, la companyia també revisarà el sistema de tractament dels gasos de fuita de 225.000 vehicles Euro 5 a Alemanya amb la finalitat de millorar el funcionament d’aquest dispositiu. L’operació no tindrà cap cost per als clients.
A més, l’empresa va destacar que continua invertint en la mobilitat urbana sostenible, amb la finalitat de gestionar de millor forma els volums de trànsit i de reduir les emissions en els grans nuclis urbans.
DESMENTIT
D’altra banda, el president de la companyia, Harald Krüger, va voler desmentir “categòricament” les acusacions sobre que els seus vehicles dièsel incorporaven sistemes de tractament dels gasos de fuita que no complien amb la normativa vigent.
“El grup ha deixat clar en repetides ocasions que les seves tecnologies de tractament dels gasos són molt diferents a les d’altres disponibles al mercat i la companyia continua cercant una competència real en aquest àrea”, va afegir BMW.
Al mateix temps, Krüger va subratllar que, des de fa gairebé dos anys, la tecnologia dièsel, “molt avançada, altament eficient i popular entre els clients”, ha estat sent desacreditada de forma deliberada i en públic.
“La mobilitat del futur dependrà definitivament també dels dièsel, perquè la protecció mediambiental té diferents dimensions: una d’elles és la lluita contra el canvi climàtic”, va assegurar.