01.06.2017 - 21:21
BARCELONA, 1 (EUROPA PRESS)
Bizbarcelona by Barcelona Activa ha tancat aquest dijous la seva setena edició en el recinte Montjuïc de Fira de Barcelona, després d’atreure a 13.900 visitants, la majoria dels quals han estat emprenedors, mentre que el 36,9% han estat representants de pimes i professionals.
Els representants de pimes i autònoms han sumat més de 5.000 visitants, un 2,5% més que en la passada edició, i el 38,6% dels assistents a l’esdeveniment han acudit amb idees de negoci o projectes empresarials en fase inicial, ha detallat Fira de Barcelona en un comunicat.
Un 7,5% dels assistents pertany a entitats de foment de l’emprenedoria i de creació d’empreses, consultores i centres de formació, mentre que un altre 7% es posiciona en l’àmbit de l’economia social –dos punts per damunt que en 2016–, i un 5% està en l’atur.
Durant els dos dies que ha durat l’esdeveniment, s’han produït més de 1.800 contactes amb inversors; 640 entrevistes entre interessats a exportar i experts; 222 sessions d’assessorament en la creació i consolidació d’empreses i projectes d’economia social; 1.400 entrevistes dins del Congrés dels Professions; més de 3.500 contactes en activitats de networking, i 180 trobades dins de Reempresa.
L’esdeveniment, que ha fet una aposta per la transformació digital, ha inclòs 182 conferències amb 326 ponents; un espai d’assessorament en creació i creixement empresarial amb 70 punts d’atenció personalitzada; 34 activitats de networking; un mercat de finançament; un àrea per exportar; un espai per presentar talent; l’àrea de Bizfranquicias, i una zona de stands amb 70 expositors.
“TERMÒMETRE” DE L’EMPRENEDORIA
El regidor d’empresa i Turisme de Barcelona i president del saló, Agustí Colom, ha defensat que el Bizbarcelona s’ha “convertit en el termòmetre de la activitat emprenedora i mostra la pluralitat de l’ecosistema de la ciutat”, per la qual cosa representa una oportunitat per connectar-lo, conèixer noves tendències i explorar noves perspectives de negoci, segons ell.
El director del saló, Aleix Planas, ha avançat que la propera edició seguirà “incidint en els desafiaments de la transformació digital per ajudar a nous emprenedors i al teixit empresarial” a usar tecnologies i noves formes de produir, vendre i relacionar-se amb consumidors, proveïdors i empleats.
El saló –organitzat per Fira de Barcelona i promogut per l’Ajuntament a través de Barcelona Activa, la Generalitat, CaixaBank, la Diputació de Barcelona, Pimec i la Cambra de Comerç de Barcelona– celebrarà la seva propera edició el 30 i 31 de maig de 2018.