30.01.2025 - 14:24
|
Actualització: 30.01.2025 - 17:52
El consell de govern del Banc Central Europeu (BCE) ha fet una retallada de 0,25 punts en els tipus d’interès, fins a situar-los en el 2,75%, el nivell més baix d’ençà del febrer del 2023.
És la cinquena rebaixa en set mesos, i arriba en un context internacional ple d’incertesa per l’arribada de Donald Trump a la Casa Blanca i l’amenaça d’una guerra aranzelària. De fet, la Reserva Federal dels Estats Units va optar ahir per la prudència i va mantenir els tipus en el marge actual, entre el 4,25% i el 4,5%. A l’eurozona, hi ha unes quantes veus que veuen possible més rebaixes de tipus els pròxims mesos.
El BCE destaca que les reduccions de tipus d’interès “gradualment fan menys car el nou finançament per a empreses i llars”, tot i que les condicions encara són dures perquè la política monetària encara és restrictiva i els augments del passat en els tipus encara es noten en part de l’estoc de crèdit.
El consell de govern del BCE remarca que prendrà les decisions sobre els tipus d’interès en el futur basant-se “en dades” i “reunió a reunió”, sense “comprometre’s prèviament amb cap trajectòria” concreta.