BBVA insisteix que l’OPA al Sabadell no representa cap problema de competència: “És una operació ideal i de llibre”

  • El conseller delegat del BBVA recorda que la fusió entre CaixaBank i Bankia es va aprovar en fase 1 tot i tenir ser més gran

VilaWeb
El conseller delegat del BBVA, Onur Genç, en una imatge d'arxiu (fotografia: BBVA).
ACN
07.10.2024 - 12:47
Actualització: 07.10.2024 - 16:31

El BBVA ha tornat a defensar que l’operació pública d’adquisició (OPA) sobre el Banc Sabadell no representa un problema de competència i tampoc per al negoci de les empreses, atès que solament un 3,6% de les pimes treballen en exclusiva amb totes dues entitats.

“L’operació és ideal i de llibre”, ha dit el conseller delegat del BBVA, Onur Genç, a la XV trobada financera organitzada per Expansión i KPGM, que ha lamentat que hi hagués molt de soroll al voltant de l’operació i de l’informe que ha d’emetre la Comissió del Mercat i la Competència espanyola (CNMC). El directiu ha demanat que es deixés fluir el procés i ha reiterat que no observaven alteracions a la competència fent servir els paràmetres de fusions com la de CaixaBank i Bankia. Sobre això, ha recordat que l’operació que va culminar aquesta fusió es va aprovar en fase 1 tot i que l’entitat resultant tenia dimensions més grosses que no la que sortirà d’adquirir el Sabadell.

Sobre l’OPA, ha recalcat que permetria una gestió de costs més eficient en un moment en què era necessari d’invertir en tecnologia per donar sortida a la demanda dels clients digitals. Ha dit que tots dos bancs eren complementaris, atès que el Sabadell té més presència entre les pimes i el BBVA entre sector al detall i grans clients i que les sinergies que podien crear-se una vegada fusionats, cosa que permetria d’estalviar 850 milions d’euros en costs.

En relació amb les petites i mitjanes empreses, ha negat que l’èxit de l’OPA impliqués cap restricció del crèdit les pimes. “No tindria sentit portar a terme l’operació per reduir el segment que més valorem de Banc Sabadell”, ha afirmat. També ha subratllat que l’operació creava valor per als accionistes i per als clients.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor