27.04.2022 - 19:36
|
Actualització: 27.04.2022 - 19:38
El Consell de Govern de la CCMA ha publicat les bases per a la convocatòria del procediment de selecció de candidats als càrrecs de director de TV3 i Catalunya Ràdio, que haurà de quedar resolt abans del 30 de setembre. La Corporació ha rellevat els directors de TV3 i Catalunya Ràdio, Vicent Sanchis i Saül Gordillo, i provisionalment n’ocuparan els càrrecs Sígfrid Gras i Jordi Borda. Entre els requisits, es demanen més de cinc anys d’experiència directiva o de gestió en mitjans, empreses del sector audiovisual o indústries creatives.
Les bases publicades regulen que, per primera vegada, la designació de les persones al capdavant de les direccions de ràdio i televisió de la CCMA es faci com a resultat d’un procés de selecció públic i obert, tal com preveu la modificació de la llei de la CCMA de 2019.
Segons les bases, les noves direccions dels mitjans hauran d’assumir “l’objectiu global de reforçar les missions de servei públic a partir d’un projecte de gestió que abasti els reptes i les necessitats actuals i de futur, com a productors de continguts de qualitat i difusors multiplataforma d’aquests continguts”.
Requisits
Entre els requisits i el perfil que es demana a les candidatures, destaquen estar en possessió d’una titulació oficial universitària superior (doctorat, màster, grau, llicenciatura, enginyeria, arquitectura); disposar de més de cinc anys d’experiència directiva o de gestió als mitjans de comunicació, en el sector audiovisual o en indústries creatives; i tenir coneixement de les llengües oficials de Catalunya i de l’anglès, amb un nivell de comprensió i de parla alt.
També s’exigeix un projecte com a proposta de model estratègic i d’objectius per a l’organització, la gestió i l’actuació del mitjà, d’innovació i de transformació digital.
La CCMA ha dit que vetllarà per la confidencialitat de la participació dels candidats que es presentin al procés de selecció, de manera que només es farà públic el nom dels escollits, juntament amb el projecte presentat com a proposta de model estratègic i d’objectius.
Per a la valoració de les propostes presentades, el consell de govern CCMA es dotarà d’una Comissió de Valoració formada per sis persones independents de prestigi reconegut al sector audiovisual, escollides per unanimitat del consell. Com a mesura de protecció de la seva independència i confidencialitat, diu la CCMA, els membres d’aquesta comissió no es donaran a conèixer públicament fins a la resolució del procediment de selecció.
El termini de presentació de candidatures restarà obert fins al 13 de juny a les 14.00 i el procediment haurà de quedar resolt abans del 30 de setembre.
Incompatibilitats
Així mateix, les bases apunten que els directors dels mitjans no poden tenir interessos directes ni indirectes en empreses audiovisuals, de cinema, de vídeo, de premsa, de publicitat, d’informàtica, de telecomunicacions o d’internet, ni en qualsevol mena d’entitat relacionada amb el subministrament o la dotació de material o de programes a la CCMA o a les seves empreses filials, ni amb cap mena de prestació de serveis o de relació laboral en actiu amb televisions o ràdios públiques ni en les seves empreses filials.
Les bases indiquen que si el director d’algun dels dos mitjans es troba en algun dels supòsits d’incompatibilitat especificats, disposa de tres mesos per adequar la seva situació al que estableix la llei. Si no ho fa, se’n produeix el cessament de manera automàtica.
Període inicial de 4 anys
El contracte serà temporal per un període inicial de quatre anys, que es prorrogarà automàticament per dos períodes de dos anys cadascun. Les bases també assenyalen que la retribució serà equiparable a la dels càrrecs d’alta direcció de la CCMA.
Entre les funcions dels directors hi ha, entre d’altres, la de dirigir els processos integrals de captació, producció, gestió i difusió de continguts de tota mena de naturalesa audiovisual destinats a cada mitjà; dirigir i supervisar les programacions i continguts audiovisuals que s’incorporin a les graelles de continguts; i exercir un control directe de la qualitat formal, veracitat, rigor, imparcialitat i valor com a servei públic dels continguts, formats, espais i programes de la seva competència, d’acord amb els principis generals de programació.