28.03.2019 - 18:18
|
Actualització: 28.03.2019 - 18:48
Barcelona va rebre el 41% de les noves marques estrangeres establertes a l’estat espanyol el 2018, segons un estudi de la consultora immobiliària CBRE. Aquesta xifra, que equival a més de deu nous operadors, fa escalar Barcelona fins al primer destí per a noves marques.
De fet, la directora d’Investors Leasing Retail High Street CBRE, Susana Elhombre, explica que aquesta preferència per la capital catalana es deu al dinamism de la zona comercial, que considera que ve motivat pel turisme i el seu continu creixement, a banda de la representació de Barcelona en l’àmbit internacional. L’informe també apunta que els carrers més sol·licitats són Rambla Catalunya i el Passeig de Gràcia.
D’altra banda, la companyia destaca que en el global de les marques que han aterrat a l’estat espanyol les que més han reduït el seu pes han estat les relatives a la moda, que han passat del 41% del 2017 al 22% l’any passat, mentre que les de complements i comerç especialitzat han augmentat. També ho han fet les operadores de luxe i en especial de nivell mitjà, que ha passat del 7% al 31% el 2018.
CBRE també assegura que la majoria de les marques que es van instal·lar a l’estat espanyol el 2018 van ser italianes, franceses o nord-americanes, que sumen el 70% respecte al total.