25.01.2018 - 16:03
|
Actualització: 25.01.2018 - 16:27
La ciutat de Barcelona ha tingut 12 víctimes mortals en accidents al llarg de tot el 2017. Aquesta xifra representa més de la meitat de les víctimes que hi va haver l’any anterior, amb un total de 28 morts a la ciutat. Aquesta reducció, però, contrasta amb el nombre d’accidents amb víctimes, que puja un 1% en total i deixa un total de 9.430 accidents.
Els principals motius d’aquestes col·lisions són les distraccions al volant, la conducció sota els efectes de l’alcohol i els excessos de velocitat. Tal com apunta el comissionat de Seguretat de Barcelona, Amadeu Recasens, ‘tots elles són evitables’ i per tant és responsabilitat del conductor evitar aquests accidents. Per la seva banda, la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, apunta que ‘l’objectiu és tenir 0 accidents’ i per fer-ho cal una ciutat ‘amb una velocitat més lenta’.
Per ‘pacificar’ la velocitat de la ciutat la clau és apostar perquè la gent es mogui en transport públic, en bicicleta o a peu. Però el consistori també inclou mesures que indirectament comporten una moderació de la velocitat dels vehicles, com per exemple reduint l’amplada dels carrils de circulació. D’altra banda, han apuntat als conductors de motos com un dels col·lectius més vulnerables i perillosos. Aquests vehicles suposen un 6% de la mobilitat total de la ciutat, però comporten el 35% dels accidents que hi ha a la ciutat. Per això demanen màxima responsabilitat als seus conductors ja que o bé poden patir un accident o poden ser-ne els responsables.
Des del govern asseguren que ara seguiran treballant en la formació de seguretat viària entre joves i gent gran, però també amb la formació en les empreses. I és que molts dels accidents que es produeixen són camí a la feina o dins l’horari laboral. En aquests tallers impartits a les empreses, es demana als conductors sortir amb més previsió i moderar la velocitat dels trajectes. Pel que fa a les zones amb més accidents, des del govern apunten que actualment l’Ajuntament està estudiant un total de 71 zones, però que en cap cas aquestes són punts negres, ja que representen tan sols un 10% dels ferits en total. Ara estudiaran mesures de com evitar aquesta concentració d’accidents en punts que corresponen a les vies més circulades de la capital catalana.