Barcelona prohibeix els bicitaxis a la Sagrada Família, l’Eixample, el Paral·lel, el parc Güell i el Camp Nou

  • La restricció s'afegeix a la que ja existeix a l'estiu a Ciutat Vella i Sant Martí

VilaWeb
Redacció
18.07.2022 - 12:50

L’Ajuntament de Barcelona ha aprovat inicialment un decret que prohibeix la circulació dels cicles de més de dues rodes (tipus C1) que facin una activitat d’explotació econòmica, coneguts com a bicitaxis, a diverses zones de la ciutat i durant un període de sis mesos. La restricció serà vigent principalment durant els mesos de més activitat turística quan es donen majors circumstàncies d’ocupació i ús de l’espai públic. El decret entrarà en vigor amb l’aprovació definitiva. La prohibició de circulació d’aquests vehicles, també anomenats rickshaws o trixis, s’aplicarà a cinc àmbits de la ciutat: a la Sagrada Família, al quadrat d’or de l’Eixample, a l’avinguda del Paral·lel, al parc Güell i a la rodalia del Camp Nou.

La nova restricció circulatòria s’afegeix als decrets dels districtes de Ciutat Vella i de Sant Martí on cada any, especialment durant els mesos d’estiu, també es limita la circulació d’aquest tipus de vehicle a determinats itineraris. L’objectiu de la mesura és alleugerir l’ocupació de l’espai públic i les molèsties per als veïns, és a dir, garantir l’equilibri entre la vida veïnal i altres usos de l’espai públic.

La tercera tinenta de batllia i regidora de Mobilitat, Laia Bonet, ha dit: “Els bicitaxis no responen al model de mobilitat ni al model turístic que el govern municipal vol per la ciutat: generen molèsties de circulació, problemes de seguretat i fan competència deslleial al taxi. Des de l’Ajuntament de Barcelona estem utilitzant tots els instruments que tenim al nostre abast per garantir la seguretat a l’espai públic, però insistim que cal que la Generalitat faci la seva feina i prohibeixi aquesta activitat.”

L’Ajuntament de Barcelona ha detectat que en els darrers anys, malgrat l’entrada en vigor de les restriccions als cicles de més de dues rodes i als vehicles de mobilitat personal d’ús comercial de Ciutat Vella i Sant Martí, l’impacte del creixement de l’activitat econòmica i del turisme a altres zones de la ciutat ha provocat el desbordament d’aquests vehicles cap a altres districtes, així com cap a determinats àmbits i zones emblemàtiques de la ciutat amb un interès artístic, cultural, esportiu o de grans esdeveniments. En conseqüència, en aquests espais s’ha observat el mateix problema de saturació de l’ús de l’espai públic provocant un increment de problemes de convivència entre els diversos tipus de mobilitat.

La mesura de prohibir la circulació dels bicitaxis es pren, segons el consistori, per la necessitat d’assegurar que la mobilitat dels ciutadans es faci amb seguretat, especialment els desplaçaments de vianants, bicicletes i certs vehicles de mobilitat personal, fent compatible l’equitativa distribució de l’espai públic entre totes les persones usuàries de la via. L’Ordenança de circulació de vianants i vehicles obliga els vehicles a estar inscrits en un registre municipal. Aquesta mesura només implica la seva identificació, però no constitueix un títol habilitant per poder exercir l’activitat econòmica de transport de viatgers des de la via pública.

Per altra banda, l’Ajuntament de Barcelona està en converses amb la Generalitat perquè reguli aquest tipus d’activitat econòmica, en tant que competents en matèria de transports de passatgers.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor