Barcelona i Palma entre els ports europeus més contaminats pels creuers

  • L'estudi d'una ONG alerta que el major operador de creuers contamina més que tots els cotxes a Europa en emissions de diòxid de sofre

VilaWeb
EFE
05.06.2019 - 11:13

Els ports de Barcelona i Palma són dels que pateixen més contaminació a Europa per la presència de creuers. Segons un estudi de la federació Transport & Environment, Venècia, Civitacecchia i Southampton també són dels més contaminats. L’entitat s’ha dedicat a analitzar l’aire dels principals ports del continent i n’ha extret diverses conclusions.

Segons l’estudi, els vaixells de l’operadora de creuers més gran del món, Carnival Corporation, van emetre el 2017 als mars europeus deu vegades més diòxid de sofre que els més de 260 milions de vehicles de passatgers que circulen per Europa. Royal Caribbean Cruises és la segona operadora més contaminant, amb uns nivells que quadrupliquen les emissions de tots els vehicles d’Europa.

Segons que explica la federació ecologista, les emissions d’òxids de sofre formen aerosols de sulfats (SO4) que incrementen els riscos per a la salut i contribueixen a l’acidificació dels sistemes terrestres i aquàtics. Segons l’estudi, que l’estat espanyol, Itàlia i Grècia figurin com els països més exposats a aquesta contaminació es deu principalment al fet que són destins turístics importants, però també a què ‘tenen regulacions menys estrictes sobre la limitació de sofre dels combustibles marins’.

El director de polítiques de transport de Transport & Environment, Faig Abbasov, ha explicat en un comunicat que ‘els creuers són ciutats flotants amb un alt consum d’energia generada pels combustibles més tòxics que existeixen’.

‘Mentre que les ciutats estan prohibint la circulació de cotxes dièsel per reduir la contaminació que respira la seva població, estan donant via lliure a les navilieres, que provoquen grans concentracions de contaminants amb un alt risc per a la salut dels seus passatgers i de les poblacions més pròximes a les terminals de creuers. És inacceptable’, ha afegit.

L’estudi també indica que les emissions d’òxids de nitrogen (NOx) generades pels creuers a Europa equivalen aproximadament al 15% dels NOx que emet la flota de vehicles de passatgers d’Europa en un any.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor