Barcelona obre una oficina per agilitar la gestió de prestacions socials i econòmiques

  • L'Ajuntament de Barcelona ha inaugurat l'Oficina de Prestacions Socials i Econòmiques, un nou servei municipal per agilitar la gestió de prestacions socials i econòmiques.

VilaWeb

Redacció

16.10.2017 - 12:29

BARCELONA, 16 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Barcelona ha inaugurat l’Oficina de Prestacions Socials i Econòmiques, un nou servei municipal per agilitar la gestió de prestacions socials i econòmiques.

En la presentació del nou servei aquest dilluns, la tinent d’alcalde, Laia Ortiz, ha assegurat que neix “amb la voluntat de dignificar les persones vulnerables i com l’Ajuntament es relaciona amb la ciutadania”, així com eliminar burocràcia en les peticions de serveis socials.

“Malgrat que es digui que ha passat la crisi, hi ha un creixement constant del nombre de persones ateses per serveis socials”, ha dit Ortiz, i ha insistit que aquesta oficina s’ha de convertir en un punt d’atenció personalitzat i amb una comunicació horitzontal entre administració i ciutadania.

L’oficina, situada en el nombre 344 del carrer Aragó, centralitzarà a partir d’ara la gestió de prestacions municipals, com per exemple la renda d’infància i monoparental i les ajudes d’emergència, a més d’emetre certificacions d’exclusió residencial, social, de pobresa energètica i altres documents de manera sistèmica.

La tinent d’alcalde també ha especificat que en l’Oficina de Prestacions Socials i Econòmiques els usuaris podran rebre informació sobre ajudes de la Generalitat i d’altres administracions, com per exemple la Renda Garantida de Ciutadania.

La posada en marxa del servei ha suposat una inversió de 300.000 euros i la contractació de 15 professionals addicionals, i permetrà simplificar la burocràcia en una espècie de finestreta única i facilitarà als ciutadans la sol·licitud d’ajudes.

PLA D’ACCIÓ IMPULSEM

La nova oficina és una de les 20 mesures concretes recollides en el Pla d’Acció Impulsem, el procés de canvi dels serveis socials pel qual va apostar l’Ajuntament de Barcelona el gener del 2016.

El consistori ha calculat que des del nou servei es concediran el primer any ajudes unes 20.000 famílies per valor de 30 milions d’euros, a més d’expedir prop de 800 certificacions d’exclusió social i 1.000 certificacions d’exclusió residencial.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor