10.05.2022 - 18:36
L’Integrated Systems Europe (ISE), el saló de la indústria audiovisual més important del món, ha aixecat avui el teló a Barcelona amb 50.000 usuaris registrats. Els passadissos del recinte de Gran Via de la Fira de Barcelona comptaran fins divendres amb vuit-centes quaranta-quatre empreses de quaranta-tres països. Enguany protagonitzaran l’edició, les tecnologies per a generar experiències immersives a botigues, escoles, universitats o museus. Fa anys que el sector treballa per a millorar les seves propostes de televisions d’ús domèstic, apostant per la tecnologia HD o 3D. Ara el repte, és crear productes que permetin generar nous usos interactius pel sector dels negocis, l’educació, la cultura i l’entreteniment.
Els visitants podran veure a la fira propostes audiovisuals que van des d’un gegant publicitari de quinze metres d’alçada fins a iglús multimèdia, passant per aparadors-pantalla per a productes de luxe.
Una trentena d’empreses catalanes hi són presents, entre les quals hi ha Watchity, Ebantic Systems, Sinfonia Tecnica o Eurecat. A més, a través de Barcelona Activa, deu companyies de la ciutat presentaran formes d’apropar la tecnologia blockchain i el món dels NFT. També, hi seran empreses com Google, Microsoft, Alfalite, Barco, Christie, KNX, LANG, Panasonic, Samsung, Shure, Sony o Zoom amb les últimes novetats del sector audiovisual aplicables en àmbits com el comercial, l’educació o la salut. A més, l’ISE mostrarà les darreres novetats en televisors de pantalla plana, altaveus encastats, projectors, sales de cinema, il·luminació i sistemes de seguretat.
Rússia i Àsia, les grans absents
La covid ha tornat a capgirar les expectatives del congrés. En aquest cas pel que fa a l’assistència de companyies asiàtiques, molt importants en el sector. 300 empreses xineses no vindran pels confinaments que hi ha actualment a la Xina. Un altre escenari que afectarà l’edició d’enguany és la guerra d’Ucraïna. Les tres empreses russes que tenien pensat de participar no podran exposar.
El futur de l’ISE amb una previsió de 500 milions
El saló ha començat a caminar amb unes xifres que s’assemblen a les de l’última edició del Mobile World Congress (MWC) i té la previsió de créixer més en els propers anys. “La previsió és que la contribució econòmica d’aquí a tres o quatre anys sigui de 500 milions“, ha detallat Blackman.
A banda dels ingressos per taxistes, restauradors o hotelers, la fira també pot de comportar un creixement del sector audiovisual a Catalunya. De moment, ja hi ha tres empreses que han decidit instal·lar-se a la capital catalana. “N’hi haurà moltes més en el futur”, ha explicat el director de la fira, Mike Blackman
De moment, el saló té contracte amb Fira de Barcelona durant dos anys més i començarà a negociar la renovació al llarg de l’any vinent. “No puc dir gaire cosa. Hem firmat un contracte fins al 2024 i començarem a negociar a finals del 2023. Si Barcelona és bona per nosaltres, ens quedarem”, ha indicat.