04.08.2016 - 12:29
BARCELONA, 4 (EUROPA PRESS)
L’Ajuntament de Barcelona ha invertit 32 milions d’euros en la xarxa ciclista de la ciutat per fomentar l'”ús de la bicicleta com una forma de transport més sostenible i eficient”, per la qual cosa continua desplegant actuacions per ampliar la xarxa de carrils bici i els itineraris ciclistes, ha explicat la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal.
En declaracions als mitjans aquest dijous, la regidora ha expressat la voluntat de l’Executiu barceloní que la ciutat disposi d’una infraestructura “coherent, connexa i completa” que configuri un autèntic servei més per a la ciutat, i que cobreixi tot el territori de manera homogènia, per a la qual cosa s’ha de fer una inversió contínua en tota la ciutat.
Per completar els punts de discontinuïtat i emprendre l’extensió de la xarxa actual, aquest estiu s’estan fent obres per habilitar cinc nous carrils bici al carrer de Numància, entre l’avinguda Diagonal i la plaça dels Països Catalans; a Travessera de Gràcia, Marina i Cartagena que s’uniran, i la connexió de l’avinguda Diagonal amb Esplugues de Llobregat.
Durant el primer semestre del 2016 s’han iniciat i acabat quatre carrils bici –dos a les Corts, a Sant Andreu i a Nou Barris– que també contribueixen a ampliar la xarxa de bicicletes i que han suposat una inversió de 515.196,89 euros.
ESTRATÈGIA DE LA BICICLETA
Totes aquestes actuacions s’emmarquen en l’estratègia de la bicicleta que està desplegant el Govern municipal per ampliar la infraestructura de carrils bicis de la ciutat durant el seu mandat, en la línia del que estableix el Pla de Mobilitat Urbana (PMU).
L’objectiu de l’Ajuntament és que el 2018 el 95% de la població de la ciutat “disposi de com a mínim un carril a 300 metres de distància de casa seva” i així aconseguir que, juntament amb l’ús del transport públic, sigui una eina per disminuir la contaminació de la ciutat, ha comentat Vidal.
30.000 APARCAMENTS
A final del 2015, Barcelona comptava amb 116 quilòmetres de carril bici, comptabilitzats sense distinció del sentit de la marxa, mentre que amb l’estratègia de la bicicleta, que detalla un mapa i un llistat de 128 actuacions en carrers i ubicacions, el 2018 es pretén arribar als 308 quilòmetres, que suposaria un increment del 165%.
A més, està previst arribar a les 30.000 places d’aparcament de bicicletes a Barcelona –actualment n’hi ha 25.107 places–, que s’ubicaran preferiblement a la calçada, per alliberar les voreres, però en els casos que no sigui possible es podrà efectuar la instal·lació d’aparcaments fora de la calçada.