Barcelona inclou en el pressupost prorrogat la licitació per a acabar d’unir el tramvia per la Diagonal

  • La partida permetrà de connectar el tramvia fins a la plaça de Francesc Macià

VilaWeb
31.01.2025 - 12:21
Actualització: 31.01.2025 - 12:33
00:00
00:00

El ple de Barcelona ha aprovat una modificació de crèdit per incloure al pressupost prorrogat del 2025 una partida destinada a la licitació del tramvia fins a la plaça de Francesc Macià, amb l’objectiu de completar la connexió per la Diagonal. La proposta, presentada per BComú, ha rebut el suport del PSC i ERC, mentre que Junts, PP i Vox hi han votat en contra.

El tinent de batlle d’Economia, Jordi Valls, ha defensat que la connexió del tramvia continuarà essent una prioritat del pressupost i ha assegurat que el govern treballarà per executar-la com més aviat millor. El text aprovat també preveu que l’ajuntament impulsi una reserva de crèdit plurianual per garantir el finançament necessari per tirar endavant el projecte.

La presidenta de BComú, Janet Sanz, ha argumentat que una licitació integral evitaria sobrecostos i asseguraria que el projecte es pugui executar independentment del color polític del govern municipal. A més, ha retret que hagin hagut de presentar aquesta proposta per compensar la manca d’acords del govern de Jaume Collboni amb els grups d’esquerres. Rosa Suriñach, d’ERC, ha expressat el seu suport a la connexió fins a la plaça de Francesc Macià, però ha criticat que s’hagi convertit en un element de disputa política. Ha demanat als Comuns que no agreugin més el debat i ha defensat que el tramvia es liciti en una sola fase.

Francina Vila, de Junts, ha insistit que hi ha alternatives millors al tramvia i ha retret als Comuns que aprofitin la iniciativa per amagar la seva incapacitat d’arribar a acords sobre el pressupost. També ha dit que el govern Collboni no té ni ambició ni prou suport polític. Junts, PP i Vox hi han votat en contra.

Millora del traçat del Trambesòs i urbanització de la Gran Via

El ple també ha aprovat la millora del traçat del Trambesòs i la urbanització de la Gran Via entre les Glòries i la rambla del Poblenou. L’Ajuntament i l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) han signat un conveni per coordinar les obres de la urbanització definitiva i el desdoblament del tramvia.

El nou traçat estableix que totes les línies del Trambesòs accedeixin a la Diagonal des del carrer de la Ciutat de Granada. Segons l’ajuntament, aquest canvi millorarà la mobilitat de vianants i transport públic i endreçarà la circulació en un punt on conflueixen tramvia, autobusos, carrils bici i vehicles privats.

La primera tinenta de batlle, Laia Bonet, ha destacat que el projecte vol optimitzar els diferents modes de transport en una zona complexa, com la cruïlla entre el carrer de Badajoz, la Diagonal i la Gran Via, i facilitar la circulació de vianants.

L’acord s’ha aprovat amb els vots favorables del govern municipal i BComú, l’abstenció d’ERC i el PP, i el rebuig de Junts i Vox.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
272829303112345678910111213141516171819202122232425262728123456789
dldtdcdjdvdsdg
272829303112345678910111213141516171819202122232425262728123456789
Fer-me'n subscriptor