Barcelona impulsa 140 accions per millorar la xarxa de bus incloent càmeres i carrils segregats

  • L'Ajuntament de Barcelona impulsarà 140 actuacions "de microcirugía" per millorar el funcionament de deu línies de la nova xarxa ortogonal de bus, que inclouran la instal·lació de càmeres i carrils multiusos i segregats per evitar l'ocupació d'aquests carrils per part de vehicles privats, entre altres mesures, que comportaran una inversió de 261.000 euros.

VilaWeb
Redacció
11.07.2017 - 13:48

BARCELONA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Barcelona impulsarà 140 actuacions “de microcirugía” per millorar el funcionament de deu línies de la nova xarxa ortogonal de bus, que inclouran la instal·lació de càmeres i carrils multiusos i segregats per evitar l’ocupació d’aquests carrils per part de vehicles privats, entre altres mesures, que comportaran una inversió de 261.000 euros.

La regidor de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha detallat aquest dimarts en roda de premsa que entre les mesures figura ampliar l’ample de carrils, 15 intervencions d’obra –com a modificacions de voreres per millorar els girs i la instal·lació de tres parades dobles– i actuacions específiques de control de 19 punts en els quals s’ha detectat una invasió habitual del carril bus.

Les actuacions també inclouran un augment de quatre quilòmetres de carril bus, 11 nous semàfors exclusius per a bus, 38 noves regulacions semafóricas i 40 accions de senyalització, ha agregat Vidal al costat del gerent de Mobilitat i Infraestructures, Manuel Valdés, i al director de Mobilitat, Adrià Gomila.

Han destacat que s’ha de fer una especial vigilància d’aquests 19 punts i que plantegen col·locar-hi barreres físiques o càmeres de vigilància –s’està instal·lant una al lateral de la Ronda de Dalt prop de la carretera de la Rabassada– per assegurar que vehicles privats no els ocupin i dificultin la circulació del bus.

Gomila ha explicat que, entre aquests 19 punts, figuren el de Creu Coberta, perquè vehicles de distribució de mercaderies ho ocupen habitualment –controlaran que no ho facin i habilitaran zones de càrrega i descàrrega–, el mateix que ocorre en el Paral·lel i el carrer Almirall Cervera, mentre que en altres espais, com en Ca Caralleu, vehicles envaeixen el carril davant escoles per recollir als alumnes a la seva sortida.

Valdés ha destacat que s’instal·laran barreres físiques per segregar alguns carrils per evitar que vehicles privats els envaeixin, com el situat en la Ronda del Mig a l’altura de la plaça Maria Cristina, i també carrils multiusos que permetin aparcar en horari nocturn, com uns altres que ja funcionen en diversos punts de la ciutat.

CARRIL MÉS AMPLE

“Els autobusos no arriben a l’hora i s’enganxen un a l’altre al seu pas per la ciutat, i és perquè fins ara no han tingut suficient prioritat de pas”, ha defensat Vidal, que ha ressaltat que no només s’intervindrà en els nous carrils que s’instal·lin sinó també en els ja existents que requereixen ampliar la seva amplària perquè els autobusos tinguin espai suficient.

Pretenen que tots els nous carrils mesurin d’ample almenys 3,20 metres i anar millorant els ja existents –aprofitant pavimentacions, entre altres actuacions–, com el de la Diagonal, “que és dels més estrets que hi ha i dels quals més problemes té pel bus”, encara que advoquen per connectar el tramvia per aquesta avinguda.

NOVA METOLOGÍA

L’Ajuntament i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han desenvolupat una nova metodologia d’estudi de la xarxa configurant un sistema de seguiment i monitoratge, que ha determinat que deu de les 16 línies de la nova xarxa requereixen mesures prioritàries: la h6, H8, H10, H12, H14, D20, V3, V7, V15 i V27.

Han ressaltat que l’Ajuntament seguirà aplicant aquesta metodologia, també en les noves línies de la xarxa ortogonal que s’engegaran aquesta tardor i en 2018, i en els nou quilòmetres de carril bus que preveuen instal·lar aquest any, que se sumen a altres deu el proper any, quan s’aconseguiran els 182 quilòmetres a la ciutat.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor