08.02.2017 - 22:00
|
Actualització: 08.02.2017 - 23:27
Fa gairebé nou anys, el 2008, vaig tenir l’oportunitat de prendre part, per primera vegada, en un World Routes. Aquella vegada ho feia en representació de la Cambra de Comerç de Barcelona i en el si d’un Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries encara jove. L’esdeveniment se celebrava a la ciutat asiàtica de Kuala Lumpur, la capital de Malàisia, i va reunir un gran nombre de delegats, d’arreu del món, procedents de les companyies aèries i aeroports més importants de la indústria del transport aeri. Després, vuit vegades més he tingut l’oportunitat de participar en les successives edicions del World Routes que s’han celebrat cada any.
Si haguéssim de descriure breument aquest esdeveniment, podríem dir, sense el risc d’equivocar-nos gaire, que és el workshop de referència en el món de l’aviació comercial, l’escenari privilegiat en el qual les companyies aèries i els aeroports s’asseuen a negociar, d’any en any, la creació de les noves rutes aèries que omplen de vida els nostres aeroports. Més d’una vegada m’he atrevit a descriure el World Routes, i ja em perdonareu per l’atreviment, com el Mobile World Congress dels avions. I ja vindria a ser això mateix: des del 1995, cada any en una ciutat diferent, el bo i millor de la indústria aeroportuària celebra un ‘conclave’ i hi reuneix els principals decision makers que, durant quatre dies, fan una veritable marató de reunions per tal de decidir quines noves rutes aèries veuran la llum.
Dubai, Abu Dhabi, Vancouver, Chicago, Las Vegas, Madrid, Londres, Berlín o Pequín, per citar-ne només algunes, han estat ciutats amfitriones del World Routes. Ara és el moment de Barcelona. Del 23 al 26 de setembre d’enguany, més de 3.000 delegats de més de 350 companyies aèries i 1.000 aeroports de tot el món es reuniran a Barcelona per celebrar-hi el 23è World Routes. Quatre dies d’intens treball que han d’esdevenir una magnífica oportunitat no solament per a l’aeroport de Barcelona i les seves opcions de continuar creixent en nombre de rutes intercontinentals, sinó també per a la promoció global de la ciutat de Barcelona i la resta del país. Durant quatre dies, Barcelona i Catalunya esdevindran la capital mundial del transport aeri i els ulls dels principals actors del sector es fixaran en nosaltres i en tot allò que siguem capaços d’explicar. Un magnífic aparador global a disposició del nostre producte turístic, dels nostres ports i els creuers, de la nostra experiència a acollir i organitzar esdeveniments i congressos, i de tantes i tantes coses que seria difícil de resumir en una sola frase.
Les xifres són clares: 40.000 metres quadrats d’exposició en dos pavellons de Fira Gran Via, més de 10.000 reunions de treball previstes, unes 1.500 habitacions d’hotel blocades durant l’esdeveniment i una despesa mitjana del conjunt dels delegats que hi prenen part de 6,5 milions de lliures esterlines. El propietari de l’esdeveniment, la multinacional UBM, valora l’impacte econòmic del World Routes, en el decurs dels tres anys posteriors a la seva celebració, en uns 126 milions de lliures i en la creació d’uns 2.600 nous llocs de feina vinculats directament o indirecta amb la indústria del transport aeri.
En definitiva, una oportunitat més per a la internacionalització de la nostra economia i les nostres empreses. Barcelona i Catalunya han de situar-se al món en la primera divisió aeroportuària, bé per a la creació de nous enllaços aeris que ens connectin amb noves regions del planeta, bé per a l’atracció d’activitats econòmiques de gran valor afegit a través de l’establiment aquí de les empreses que marquen el rumb de la indústria aeroportuària i aeronàutica a escala global. El World Routes de Barcelona serà una oportunitat per a mostrar el caràcter emprenedor de les nostres empreses i, en darrer terme, de la nostra economia, una oportunitat que hem de saber aprofitar. El repte ja és aquí.
Òscar Oliver és director comercial d’Aeroports de Catalunya