Barcelona estrena el primer tren dels cinquanta que s’incorporaran a la L1 i la L3

  • TMB preveu de substituir gradualment els combois més antics fins a l'estiu del 2024 i posar fi a la presència d'amiant

VilaWeb

ACN

13.03.2023 - 15:59
Actualització: 13.03.2023 - 23:27

La xarxa de metro de Barcelona ha incorporat avui el primer tren dels cinquanta que han comprat TMB i la Generalitat de Catalunya. El trajecte inaugural ha començat a la parada de Trinitat Nova de la L3, amb el conseller de Territori, Juli Fernández, i la presidenta de TMB, Laia Bonet. Els nous combois, fabricats per Alstom, s’incorporaran gradualment en un procés que acabarà l’estiu de 2024. “Amb això acabem un dels objectius més importants que teníem, que era la substitució de tots els vehicles que encara tenien algun element amb amiant”, ha destacat Bonet. Per la seva part, Fernández ha posat de manifest el volum d’inversió que ha significat la compra dels combois, que és de gairebé 320 milions d’euros.

“Conjuntament, els vint-i-sis trens de la L3 i els vint-i-quatre de la L1 sumen un total de cinquanta trens, que és la compra de material mòbil més important de tota la història de TMB”, ha dit Bonet. Quant a les millores, els nous vehicles incorporen novetats com ara pantalles a color amb la informació del trajecte i la línia, cadires més amples i millores en accessibilitat i videovigilància. “A més, són trens molt més sostenibles perquè són més lleugers i incorporen moltes millores en el sistema de filtratge d’aire”, ha afegit.

Per la seva banda, Fernández ha indicat que aquesta compra s’havia pogut fer efectiva gràcies a la col·laboració entre diferents administracions. Així mateix, ha concretat que els trens que s’incorporaran a la L3 són els de la sèrie 7.000 d’Alstom, i que els de la sèrie 8.000 aniran a la L1. A parer seu, aquesta inversió permet de fer la vida de la gent “una mica millor”. “El transport públic és un ingredient essencial per a la felicitat de la gent”, ha manifestat. Segons TMB, el 2023 s’hauran incorporat al servei el 50% dels trens adquirits.

Segons que han indicat els responsables de la inversió en declaracions a la premsa, cada dues o tres setmanes s’aniran incorporant nous vehicles en un procés gradual. Tanmateix, el president d’Alstom, Leopoldo Maestu, ha reconegut un cert endarreriment en el lliurament dels vehicles a causa de la situació de pandèmia, que va començar poc després de l’adjudicació del contracte, l’octubre del 2019.

“Tots sabem què ha passat d’ençà de l’octubre del 2019 fins avui, una pandèmia i problemes bastant severs amb totes les cadenes de subministrament i matèries primeres dels que encara no ens hem recuperat”, ha dit. La companyia assegura que, tot i les dificultats dels darrers temps, ja tenen més del 75% dels trens “pràcticament acabats”.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor