23.07.2016 - 10:20
BARCELONA, 23 (EUROPA PRESS)
Barcelona és la quarta ciutat més creativa del món segons el Survey on the Barcelona City Brand, un rànquing liderat per Londres, Nova York i Berlín en què la capital catalana se situa per davant de Milà, París, Tòquio i Amsterdam.
Segons l’enquesta, elaborada per BCD Barcelona Centre de Disseny juntament amb l’Ajuntament de Barcelona, la capital catalana se situa en primera posició com a ciutat creativa emergent, i entre els principals esdeveniment vinculats amb el sector del disseny la Barcelona Design Week figura al Top Ten.
Quan es pregunta als enquestats que defineixin la capital catalana amb tres adjectius, el més utilitzat és ‘creativa’, seguit de ‘dinàmica’, ‘vibrant’, ‘cosmopolita’, ‘cultural’ i ‘diversa’.
La directora general de BCD, Isabel Roig, ha destacat que les xifres obtingudes “reafirmen el pes de la creativitat i els sectors d’activitat associats en la percepció de la ciutat i el seu posicionament internacional”, cosa que ha considerat un actiu de gran valor per a les empreses catalanes.
Malgrat el potencial creatiu i el reconeixement global de la marca Barcelona assolit en els últims 25 anys, de les respostes obtingudes de l’enquesta es desprèn que cal traduir aquest bon posicionament en una millora d’altres aspectes estratègics per a la ciutat.