06.07.2016 - 14:31
|
Actualització: 07.07.2016 - 01:39
La informació serà incorporada a l’app ‘Mapp4all’
BARCELONA, 6 (EUROPA PRESS)
L’Ajuntament de Barcelona promourà la digitalització de l’accessibilitat dels negocis de la ciutat a partir del 12 de juliol i fins a final d’any, a través d’un pla d’ocupació municipal que contractarà vint persones que recolliran dades d’accessibilitat i mobilitat de restaurants, museus, mercats, cines i hotels per a les persones amb discapacitat i dificultat de mobilitat.
En una presentació al Palau Macaya, la tinent d’alcalde de Drets Socials, Laia Ortiz, ha detallat aquest dimecres que la informació serà incorporada a l’app ‘Mapp4all’, aplicació activa des de maig, i que pretén donar informació als usuaris amb dificultats de mobilitat i accessibilitat sobre aquells negocis que s’adeqüin millor a les seves necessitats.
“Tot i que Barcelona hagi estat pionera en molts aspectes de mobilitat, encara ens queda molta feina per fer. Hem de fer una ciutat accessible des de totes les vessants no només física sinó també comunicativa”, ha dit Ortiz, i ha declarat que el Govern municipal ha apostat per la millora a l’accés al comerç de proximitat.
Ha manifestat que la iniciativa –que ha tingut el suport de 40.000 euros de suport municipal– “té a veure amb una estratègia global”, després del qual ha dit que el consistori té previst l’elaboració d’un Pla d’Accessibilitat per a la ciutat, tot i que ha reconegut que encara està en fase de diagnòstic amb el pla d’ocupació.
Sota el lema ‘Convertim Barcelona en la ciutat més accessible del món’, Ortiz ha convidat els agents econòmics que vegin la iniciativa com “un acompanyament i un incentiu”, i ha sostingut que millorar en aspectes com els accessos els negocis poden fer un salt qualitatiu, així com millores de valoració per als negocis.
Per la seva banda, el director de ‘Mapp4all’, Josep Esteve, ha asseverat que espera que el projecte arribi a recollir dades de 100.000 negocis i 150.000 en els pròxims sis mesos, després del qual ha detallat que s’impulsarà una campanya de sensibilització amb la col·laboració dels negocis i ha posat com a exemple les cartes en braille que està impulsant el Gremi de Restauració en determinats negocis.
Esteve ha qualificat l’app com “única a escala internacional”, i ha sostingut que si es recull la informació sobre els negocis tal com s’espera, Barcelona serà un referent a escala mundial pel que referència a la informació per a persones amb dificultat de mobilitat.
EXPORTABLE A MÉS CIUTATS
En declaracions a Europa Press, Esteve ha explicat que espera que el seu model sigui aplicable a Madrid a final d’any, i a partir del 2017 poder tenir alguna ciutat internacional com Nova York, París i Londres, després del qual ha dit que l’aplicació té 45.000 locals adherits, 6.000 descàrregues i 400 usuaris registrats.
“L’aplicació et permet tenir informació d’accessibilitat dels negocis. L’usuari pot penjar informació i valorar-la i això li donarà valor sobre si un espai és accessible o no, en aspectes com el bany accessible, plats per a celíacs i si hi ha o no canviadors”, ha explicat als assistents.
La regidora de comerç, Montserrat Ballarín, ha destacat la col·laboració entre les entitats del sector i l’Ajuntament, i ha explicat que des del Govern municipal s’han destinat 150.000 euros en subvencions per a la millora en accessibilitat.