17.11.2022 - 13:19
|
Actualització: 17.11.2022 - 16:15
Centenars d’empresaris es reuneixen al Centre de Convencions Internacionals de Barcelona per reclamar el corredor mediterrani. Abans de l’acte, que és previst que aculli més de 1.500 empresaris, el president de Mercadona, Juan Roig, ha estat una de les veus més bel·ligerants amb la paràlisi política que envolta la infrastructura.
“És una ofensa que no hi hagi una connexió que uneixi totes les ciutats del corredor”, ha declarat Roig, que ha lamentat la lentitud de les obres. A més, ha demanat a la societat civil que també ho reclami per tal de pressionar el govern espanyol.
“Hem tardat tres hores i deu minuts de València a Barcelona. Anar de València a Madrid triga una hora. Fer un València-Alacant és infinit”, ha afegit l’empresari, que ha insistit que el model d’infrastructures de l’estat havia de deixar de ser radial per ser circular.
Per la seva banda, el president de l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), Vicente Boluda, ha descartat que el corredor estigui enllestit abans del 2035. “Potser de Múrcia fins a la frontera estarà pràcticament acabat el 2026 o el 2027 —que són les dates que planteja la Moncloa—, però fins Algesires, segur que no.”
“Estrangular l’arc Mediterrani és estrangular Europa”
En l’acte també hi participen polítics, com ara els presidents Pere Aragonès i Ximo Puig i la ministra de Transports espanyola, Raquel Sánchez. En aquest sentit, el cap del Consell ha assegurat que “estrangular l’arc mediterrani” significava ofegar el creixement de l’estat espanyol, però també el d’Europa.
Així mateix, ha defensat d’accelerar les obres per acabar la infrastructura com més aviat millor i desenvolupar les comunicacions i la competitivitat econòmica. “El pes de l’Espanya radial continua i produeix un efecte aspirador i de concentració en el centre de la península que acaba essent molt negativa per al conjunt del país”, ha afegit.
Per la seva part, Aragonès ha criticat el centralisme del govern espanyol i ha demanat d’estudiar i analitzar si l’executiu de Sánchez ha desviat inversions destinades al corredor mediterrani cap a altres infrastructures. “Anem tard, fa molt de temps que hauria d’estar en marxa i cada any que no tenim el corredor complet és un any que perdem en més competitivitat i un any que perdem en la lluita contra el canvi climàtic”, ha conclòs.