14.06.2016 - 19:02
|
Actualització: 14.06.2016 - 19:19
La companyia espera obtindre “prompte” l’autorització per a posar en marxa un ‘fast ferri’ entre Key West (Florida) i L’Havana
VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)
La companyia Baleària ha iniciat este dimarts la nova connexió marítima entre el Puerto de Valencia i el de Mostaganem (Algèria) amb de 150 passatgers i una càrrega d’al voltant de 60 vehicles. La intenció és que la línia marítima estiga operativa durant tot l’any.
Així ho ha avançat el president de la companyia naviliera, Adolfo Utor, als mitjans de comunicació després de presentar la Memòria de Responsabilitat Social Corporativa i Sostenibilitat 2015, després de ser preguntat per l’ocupació de la nova ruta València-Algèria a través del ferri Nissos Chios, que farà la travessia en 12 hores els dilluns, dimecres, divendres i diumenges des de Mostaganem i els dilluns, dimarts, dijous i dissabte des del port valencià.
Utor ha admès, en este sentit, que tant el nombre de passatgers com de mercaderia d’esta nova connexió és “baix”, però ha recalcat que està “dins del guió” que la companyia havia previst ja que ha explicat que la posada en marxa d’una nova línia implica “perdre diners”.
Ha puntualitzat que la intenció és que en la temporada que ve d’hivern i estiu este ferri a Algèria mantinga els seus servicis de transport de càrrega, tot i que possiblement la companyia canvie de vaixell a un altre que tinga “bones instal·lacions” però amb un major percentatge de mercaderia rodada que de viatgers.
Respecte al perfil dels passatgers, ha explicat que es tracta d’europeus d’origen algerià que preferixen la ruta amb València, en lloc de la d’Alacant-Oman que ha estat la que durant anys ha prestat la connexió amb Algèria, pels servicis que Baleària oferix i no tant per la distància ni el preu.
El ferri Nissos Chios és un vaixell sostenible i ràpid de 141 metres d’eslora i 21 metres de set, amb capacitat per a 1.400 passatgers, 300 vehicles o 530 ml de càrrega rodada. El vaixell, que pot navegar a 27 nusos, una velocitat superior als ferries convencionals, compta també amb una àmplia varietat de servicis a bord, amb 73 camarots, salons de butaques, restaurant a la carta, self-service, botiga, servicis per a famílies i gàbies per a mascotes entre d’altres.
CAP AL CARIB
D’altra banda, Utor ha destacat l’aposta de Baleària per la internacionalització com un dels eixos principals de creixement empresarial i d’ampliació del seu mercat. Entre els seus plans de futur està l’expansió al carib, en països com les Bahames, Puerto Rico, República Dominicana o Cuba, així com el nord d’Àfrica.
En este sentit, s’ha referit a l’obtenció en 2015 de les llicències necessàries per part del Govern dels EUA per a operar els tràfics marítims entre este país i Cuba. Tot i això, ha lamentat que per a poder iniciar les connexions queda pendent l’autorització per part del govern cubà.
Tot i això, ha manifestat que espera que “prompte” li donen el permís per començar la posada en marxa d’un ‘fast ferri’ entre Key West (Florida) i L’Havana perquè ja té “el vaixell preparat”. “Tinc suficients esperances que es resolga pels últims imputs rebuts”, ha assegurat Utor.
Alhora, ha avançat que la naviliera té intenció de posar en marxa “prompte” un altre ‘fast ferri’ que faria a l’hivern la travessia Gran Bahama-Bimini i un altre Free Port-Nasau.