15.06.2017 - 17:33
|
Actualització: 15.06.2017 - 17:34
Jordi Baiget, conseller d’Empresa i Coneixement, ha afirmat avui que Catalunya seria ‘el novè país de la Unió Europea amb més exportacions per càpita’ en un acte amb empresaris al World Trade Center de Barcelona. Baiget suma les vendes a l’Estat espanyol (segons dades de C-Intereg) i a la resta del món (dades del Ministeri d’Economia i Competitivitat) per assegurar que les exportacions de Catalunya assolirien els 103.944 milions d’euros aquest 2016, 13.955 euros per càpita. La mitjana europea és de 9.515 euros. Així, el conseller ha assegurat que si Catalunya tingués la condició de país se situaria per sobre de Suècia, Finlàndia, Itàlia, França o Portugal. En aquesta llista, l’Estat espanyol se situaria en la posició 22.
El conseller d’Empresa i Coneixement ha subratllat que tot plegat és gràcies al ‘protagonisme’ de les empreses, ‘que han picat pedra durant molt anys’. En aquest sentit ha recordat que l’any passat les exportacions ‘van créixer un 2%’ i van assolir un ‘rècord històric’.
Actualment una de cada tres empreses exportadores regulars de l’Estat espanyol –és a dir, que han exportat els darrers quatre anys de manera consecutiva- és catalana, i Baiget ha insistit que cal aconseguir que les ‘noves empreses exportadores acabin esdevenint regulars’. El conseller també ha considerat ‘imprescindible avançar en el binomi innovació-internacionalització’, ja que ‘les empreses que exporten són alhora les més innovadores’.
L’acte d’aquest dijous ha posat el punt i final a la 24a edició de la Setmana de la Internacionalització d’ACCIÓ, que ha comptat enguany amb la participació de més de 900 empresaris i professionals catalanes.
Des de dilluns, els empresaris catalans s’han reunit amb els 39 directors de la xarxa d’Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions al món amb l’objectiu d’informar-se sobre els mercats on el seu producte o servei té més oportunitats de negoci, rebre assessorament per dur a terme un projecte a l’exterior, trobar socis per fer projectes d’innovació internacional i analitzar els millors instruments per finançar els seus processos d’internacionalització. En aquest sentit, els mercats que han despertat més interès a l’empresa catalana han Mèxic, Alemanya, França, Regne Unit, la Costa oest dels Estats Units, Xile i el Japó, principalment.
A banda d’aquestes entrevistes, els empresaris catalans han conegut les possibilitats d’internacionalització de nous sectors i mercats emergents a través de seminaris temàtics sobre les oportunitats de negoci a l’Àfrica Oriental i en àmbits com les licitacions internacionals, l’alimentació personalitzada i saludable i l’ecoinnovació.