11.02.2016 - 22:00
|
Actualització: 12.02.2016 - 07:18
La línia 9 sud del metro de Barcelona entrarà en funcionament avui. Comptarà amb quinze noves estacions i unirà la Zona Universitària i la terminal 1 de l’aeroport del Prat en trenta-dos minuts. La freqüència de pas serà de set minuts, que podran reduir-se a quatre en algunes estacions quan hi hagi esdeveniments de molta demanda, com ara el Mobile World Congress, que es farà entre el 22 i el 25 d’aquest mes.
La Generalitat ha invertit 200 milions addicionals en aquest nou tram, que en total ha costat 2.899 milions d’euros.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha dit que la demanda prevista del nou servei de metro és de 23 milions de trajectes anuals. Així mateix, ha volgut destacar i que milloraria la connexió d’un pol econòmic important que uneix la Fira, l’aeroport, la Zona Franca i les zones urbanes de l’Hospitalet de Llobregat, el Prat de Llobregat i Barcelona.
Amb la línia 9 sud, la xarxa de metro de l’àrea metropolitana de Barcelona creix de vint quilòmetres. De les quinze noves estacions, sis enllacen amb alguns altres ferrocarrils: Zona Universitària (línia 3 de metro), Collblanc (línia 5), Torrassa (línia 1), Europa/Fira (línia 8 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya), El Prat Estació i Aeroport T2 (ambdues amb rodalia). El nou tram té una longitud equiparable a tota la línia 1, actualment la més llarga de tota la xarxa.
Els usuaris podran viatjar-hi amb els títols de transport integrats de l’Autoritat del Transport Metropolità. Per anar a l’aeroport del Prat, caldrà adquirir un títol especial que costarà 4,5 euros i que s’haurà de validar a l’entrada i a la sortida del metro. Els combois de la nova línia 9 del metro funcionen sense conductor, de manera totalment automatitzada, tot i que són monitoritzats des d’un centre de control. La velocitat comercial de la línia serà de 37 quilòmetres per hora.