Entra en funcionament el tram de la línia 9 que va de la Zona Universitària a la T1 del Prat

  • Tindrà quinze noves estacions, amb una freqüència de pas de set minuts

VilaWeb

Redacció / ACN

11.02.2016 - 22:00
Actualització: 12.02.2016 - 07:18

La línia 9 sud del metro de Barcelona entrarà en funcionament avui. Comptarà amb quinze noves estacions i unirà la Zona Universitària i la terminal 1 de l’aeroport del Prat en trenta-dos minuts. La freqüència de pas serà de set minuts, que podran reduir-se a quatre en algunes estacions quan hi hagi esdeveniments de molta demanda, com ara el Mobile World Congress, que es farà entre el 22 i el 25 d’aquest mes.

La Generalitat ha invertit 200 milions addicionals en aquest nou tram, que en total ha costat 2.899 milions d’euros.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha dit que la demanda prevista del nou servei de metro és de 23 milions de trajectes anuals. Així mateix, ha volgut destacar i que milloraria la connexió d’un pol econòmic important que uneix la Fira, l’aeroport, la Zona Franca i les zones urbanes de l’Hospitalet de Llobregat, el Prat de Llobregat i Barcelona.

Amb la línia 9 sud, la xarxa de metro de l’àrea metropolitana de Barcelona creix de vint quilòmetres. De les quinze noves estacions, sis enllacen amb alguns altres ferrocarrils: Zona Universitària (línia 3 de metro), Collblanc (línia 5), Torrassa (línia 1), Europa/Fira (línia 8 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya), El Prat Estació i Aeroport T2 (ambdues amb rodalia). El nou tram té una longitud equiparable a tota la línia 1, actualment la més llarga de tota la xarxa.

Els usuaris podran viatjar-hi amb els títols de transport integrats de l’Autoritat del Transport Metropolità. Per anar a l’aeroport del Prat, caldrà adquirir un títol especial que costarà 4,5 euros i que s’haurà de validar a l’entrada i a la sortida del metro. Els combois de la nova línia 9 del metro funcionen sense conductor, de manera totalment automatitzada, tot i que són monitoritzats des d’un centre de control. La velocitat comercial de la línia serà de 37 quilòmetres per hora.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor