Un aventurer de Sabadell provarà de travessar dues vegades l’Atlàntic amb una barca de rem d’autoconstrucció

  • La travessa, que farà tot sol, començarà a mitjan novembre a Huelva (Andalusia)

VilaWeb
ACN
12.08.2024 - 12:46
Actualització: 12.08.2024 - 12:57

David Barreiro, un aventurer de Sabadell (Vallès Occidental) de quaranta-vuit anys, és a punt de fer front al desafiament més gran de la seva vida. Després d’escalar glaceres i fer la volta al món amb bicicleta, al novembre començarà una doble travessa per a provar de travessar l’Atlàntic dues vegades, entre Huelva (Andalusia) i Cancún (Mèxic). Ho farà, a més, en una barca de rem, sense veles ni motor, que s’ha construït ell mateix. Barreiro vol aconseguir la gesta tot sol i sense escales –la ruta permetria de fer parada a les Canàries, Cap Verd o el Carib. En una entrevista a l’ACN durant un entrenament al Maresme, explica que el canvi climàtic i les tempestes imprevisibles són el principal perill a què s’enfronta. Aquestes setmanes es prepara físicament, però sobretot mentalment per no defallir.

Captivat per la gesta del reusenc Andreu Mateu, que va travessar l’Atlàntic a rem fa divuit anys –sortint de les Canàries i arribant al Carib–, Barreiro va començar a idear la seva pròpia aventura durant la pandèmia. “Tenia temps i era un somni que feia anys que tenia aparcat”, explica l’aventurer de Sabadell.

Si ho aconsegueix, a més, la seva gesta seria encara més increïble que la de Mateu, ja que Barreiro vol creuar l’oceà dues vegades, una d’anada i una de tornada, i vol fer una volta més llarga anant de continent a continent i sense passar per les illes. A més, la seva és una barca d’autoconstrucció que ha fet durant els darrers anys a Castellar del Vallès (Vallès Occidental).

La sortida es preveu per mitjans de novembre –la data es fixarà en funció de les previsions meteorològiques– i l’arribada més de mig any després. La primera ruta calcula completar-la en tres mesos i mig, però un cop a Mèxic Barreiro hauria de descansar almenys un mes per tornar a agafar forces i arreglar possibles desperfectes de l’embarcació.

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb

Pel que fa a les rutes, es preveu que la d’anada sigui pel sud, mentre que la tornada seria pel nord, per tal d’aprofitar els corrents marítims. De fet, l’estat de la mar i les possibles tempestes que es pugui trobar durant la travessia és el que més el preocupa. “És la por que tinc”.

Altres aspectes, com el físic o el psicològic, no l’inquieten tant. La seva vida professional està vinculada a l’esport –és guia de muntanya i d’esquí a països nòrdics– i ja ha assolit altres reptes extrems. Aquest serà el primer amb el mar com a protagonista. Mentalment, també se sent preparat per afrontar els moments durs que puguin aparèixer.

“És una embarcació petita on pràcticament no et pots moure i cal ocupar el temps remant”, explica. La seva intenció és dedicar unes dotze hores diàries a remar, incloses les parades per descansar, per establir una rutina que l’ajudi a ocupar la ment i no defallir. “Passaré moments dolents, però faig una cosa que m’agrada”, reflexiona.

Una altra de les preparacions importants és l’alimentació. Barreiro està configurant menús setmanals que repartirà per diferents compartiments de la barca. Es tracta d’aliments liofilitzats, que ocupen i pesen poc i són fàcils de cuinar. La barca també està dotada d’una dessaladora per aprofitar per al consum l’aigua del mateix oceà.

Mentre no arriba el moment de salpar, l’aventurer de Sabadell continua fent entrenaments a la costa catalana, del seu ‘camp base’ estant al Port del Masnou al Maresme. Aquest passat mes de juliol va fer un intent de travessar Mallorca i a l’octubre traslladarà els seus entrenaments al Mar Menor, a Múrcia.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor