Autopistas (Abertis) participa en el projecte Inframix d’infraestructura vial, subvencionat amb 4,5 milions

  • Autopistas, companyia del grup Abertis, participa en el projecte europeu de R+D Inframix (Road Infrastructure ready for mixed vehicle traffic flows), que prepararà la infraestructura vial per a la coexistència de vehicles convencionals i automatitzats, segons ha informat l'empresa en una nota de premsa.

VilaWeb
Redacció
26.07.2017 - 13:59

MADRID, 26 (EUROPA PRESS)

Autopistas, companyia del grup Abertis, participa en el projecte europeu de R+D Inframix (Road Infrastructure ready for mixed vehicle traffic flows), que prepararà la infraestructura vial per a la coexistència de vehicles convencionals i automatitzats, segons ha informat l’empresa en una nota de premsa.

Aquesta iniciativa, que comptarà amb 11 empreses i institucions europees, ha rebut una subvenció total de 4,5 milions d’euros, dins del marc de l’European Union’s Horizon 2020, que engloba els projectes de desenvolupament i innovació promoguts i subvencionats per la Comissió Europea.

Des d’Autopistas han explicat que actualment gairebé totes les iniciatives de conducció automatitzada se centren en els vehicles i els conductors, mentre que aquest projecte “posa en el seu epicentre la cerca de solucions per dissenyar, actualitzar, adaptar i provar (en simulacions i al món real) elements físics i digitals de la infraestructura vial”.

En concret, l’objectiu és crear un model d’autopista que permeti un trànsit “ininterromput, predictible, segur i eficient” a través d’una infraestructura vial “híbrida” capaç de gestionar el període de transició de vehicles i que serveixi de base per als sistemes de transport automatitzat del futur.

AVALUACIÓ A ESPANYA

Després de la fase de simulació, els resultats s’avaluaran en trams reals d’autopistes avançades d’Àustria i Espanya.

A Espanya, Autopistas està al capdavant del projecte, que se centra en els escenaris de trànsit crucials referents a l’assignació dinàmica de carril, les zones d’obres i els colls d’ampolla.

En aquest sentit, Autopistas coordina un dels dos programes pilot en una secció de 20 quilòmetres del Corredor Mediterrani (autopista AP-7) prop de Girona.

Així mateix, la companyia d’Abertis s’encarregarà de la definició de nous tipus de senyals o altres elements físics per a la coexistència de vehicles convencionals i automatitzats, i contribuirà a especificar nous protocols de seguretat pels demostradores.

Finalment, Autopistas supervisarà els nous models de negoci i les activitats d’explotació possibles que puguin sorgir a partir dels resultats del projecte.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor