“Es van queixar d’això”: l’àudio sencer de la treballadora de Veritas acomiadada pel català

  • Plataforma per la Llengua publica la conversa sencera "per esvair els dubtes de l'empresa", que deia que l'àudio havia estat editat

VilaWeb

Redacció

11.05.2023 - 11:58
Actualització: 11.05.2023 - 12:34

La Plataforma per la Llengua ha publicat l’àudio sencer de la treballadora acomiadada del supermercat Veritas de Puigcerdà per haver parlat en català amb els clients. L’entitat ha decidit de fer pública tota la conversa entre la noia i el seu encarregat “per esvair els dubtes de l’empresa”, que va intentar de menystenir l’àudio dient que havia estat editat i que no contenia tota la conversa. “En cap cas la finalització del contracte va ser per motius lingüístics”, deia en un comunicat.

Amb aquest pas, la Plataforma vol que Veritas esclareixi tots els detalls de l’acomiadament. Fins ara, l’empresa ha mantingut que havia despatxat la treballadora perquè se li acabava el contracte de prova i no encaixava en el perfil. Tanmateix, en l’àudio es pot comprovar que el detonant de l’acomiadament van ser dues queixes de treballadors castellanoparlants de les oficines centrals.

En l’àudio es pot sentir el següent diàleg entre l’encarregat i la treballadora:

Encarregat: Sé que van venir dos clients d’oficines i es van queixar d’això [l’atenció en català].
Treballadora: Simplement perquè els vaig parlar en català, quan ells em parlaven en castellà…
Encarregat: No ho sé, només em van dir això.

La Plataforma demana a Veritas per què hi ha “aquest zel” cap a la treballadora, tenint en compte que va parlar en català amb uns clients que en cap moment no li van demanar que canviés de llengua. Així mateix, vol saber com és que es justifica un acomiadament amb tan sols dues queixes. “En quina situació laboral queden tots els treballadors que no s’adrecen en català als consumidors que ho fan en aquest idioma?”, afegeix.

Finalment, la Plataforma lamenta que Veritas s’atribueixi la defensa i l’estima al català, si a la pràctica no en fa pràcticament ús en cap espai. De fet, en molts productes propis incompleix el codi de consum de Catalunya perquè no etiqueta en català.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor