14.09.2017 - 14:00
La UE preveges pronunciar-se el 13 d’octubre
MADRID, 14 (EUROPA PRESS)
Atlantia ha comunicat ja a les autoritats de Competència de la UE l’operació per la qual pretén fer-se amb el grup espanyol d’infraestructures Abertis, amb la finalitat de que autoritzin la integració que donaria lloc a un dels primers grups mundials d’infraestructures.
La companyia italiana va remetre la seva sol·licitud el passat 8 de setembre, gairebé tres mesos després que al juny formalitzés davant el supervisor del mercat espanyol l’OPA amb la qual pretén prendre Abertis.
La Direcció de Competència de la UE espera pronunciar-se sobre aquesta operació al voltant del 13 d’octubre, segons consta en els registres d’aquest òrgan i el diari ‘Expansión’ publica en la seva edició d’aquest dijous.
A més del vistiplau de Brussel·les, l’OPA d’Atlantia requereix així mateix autorització de les autoritats de Competència dels Estats Units, el Brasil, Xile i l’Argentina, països on les companyies implicades en l’operació tenen actius i negocis.
A Espanya, la companyia italiana està pendent que la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) autoritzi l’OPA, amb la finalitat de que arrenqui el termini d’acceptació, que determinarà així mateix si finalment es presenten ofereixes competidores, com la qual ACS actualment analitza.
No obstant això, Atlantia ha d’aconseguir el vistiplau del Govern espanyol, que ha de pronunciar-se atès que l’autopistes que Abertis gestiona en règim de concessió són, en últim terme, propietat de l’Estat.
A més, el grup que dirigeix Francisco Reynés controla Hispasat, l’operador de satèl·lits espanyol, una signatura que es considera estratègica per al país.
PICADA D’ULLET Al GOVERN ESPANYOL
En aquest sentit, i davant les manifestacions realitzades pel Govern sobre la seva capacitat legal per no autoritzar l’OPA atenent l'”interès general”, en la seva oferta, Atlantia va manifestar expressament la seva “voluntat d’atendre els interessos estratègics” que Espanya té en els actius d’Abertis.
Així, la signatura italiana va expressar la seva “voluntat d’atendre els interessos estratègics del Regne d’Espanya en relació a la gestió, explotació i conservació de les autopistes de peatge i amb l’eventual destinació de la participació d’Abertis en Hispasat”, obrint així la porta a una eventual desinversió dels satèl·lits.
A més, Atlantia es va comprometre així mateix a mantenir la seu d’Abertis a Barcelona, al fet que la companyia segueixi cotitzant en Borsa i a respectar “la seva estructura de gestió i govern corporatiu”
La companyia italiana segueix així a l’espera que s’autoritzi la seva oferta, mentre Abertis ha aconseguit màxims històrics en Borsa, per sobre de la cota dels 17 euros per acció, preu que està un 4% per sobre de la contraprestació de 16,50 euros que ofereix Atlantia.