16.08.2018 - 11:49
|
Actualització: 16.08.2018 - 12:49
La constructora Atlantia, propietària d’Autostrade per l’Italia, la concessionària de l’autopista per la qual passava el pont Morandi, ha rebut un fort revés a la borsa de Milà. Després de la tragèdia, els organismes reguladors varen suspendre’n la cotització, però avui els títols han tornat al mercat i la caiguda ja en supera el 25% del valor. En l’accident varen morir trenta-nou persones i el govern italià ja ha anunciat que ha obert el procediment per a retirar-li la concessió de l’autopista A-10. A més, li reclama que pagui la reconstrucció del pont i l’avisa que pot ser multada amb cent cinquanta milions d’euros.
Atlantia, controlada per la família Benetton, és la principal gestora d’autopistes d’Itàlia amb més de tres mil quilòmetres. Arran de les represàlies del govern, l’empresa ha respost que el manteniment del pont es feia d’acord amb la llei d’infraestructures i ha afirmat que el Pont Morandi era revisat trimestralment. A més, sobre la retirada de la gestió de l’A-10, ha avisat que l’executiu de Giuseppe Conti l’haurà d’indemnitzar pels anys restants de concessió.
El tràngol de l’empresa italiana també afecta Actividades de Construcción y Servicios (ACS), que cotitza a l’Íbex-35. Ara mateix, la constructora de Florentino Pérez perd més del 4% del seu valor a la borsa. El març passat Atlantia i ACS varen acordar la compra d’Abertis, la principal concessionària d’autopistes dels Països Catalans i de l’estat espanyol.
La compra, valorada en 18.200 milions d’euros, també implica la constructora alemanya Hochtief, també propietat de Florentino Pérez. Aquest tercer actor acumula unes pèrdues del 2%, menors que Atlantia i ACS. Una volta s’hagi executat la compra, Atlantia tindrà el 50% més una acció d’Abertis. La resta, se les repartiran les dues empreses de Florentino Pérez. ACS n’acumularà el 30%.
Més informació:
—La concessionària del pont de Gènova gestionarà amb Florentino Pérez les autopistes de bona part del país