Atlantia s’adjudica una autopista subterrània a Santiago de Xile en plena OPA a Abertis

  • La italiana disputava el projecte a Ferrovial, Sacyr i OHL

VilaWeb
Redacció
31.07.2017 - 13:02

La italiana disputava el projecte a Ferrovial, Sacyr i OHL

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

Atlantia, a través de la seva filial xilena Grupo Costanera, s’ha adjudicat el contracte de construcció i explotació de l’Americo Vespucio Oriente, una autopista subterrània a la capital del país, un dels majors projectes actualment en lliça en aquest mercat, per un import de 500 milions d’euros, segons va informar la signatura.

La companyia italiana aconsegueix aquest contracte, pel qual també competien les espanyoles Sacyr, OHL i Ferrovial, mentre està pendent que s’autoritzi l’OPA llançada a Abertis.

Amb la consecució d’aquesta autopista, Atlantia reforça la destacada presència amb què ja compta a Xile, on opera 313 quilòmetres de vies de pagament a través de la seva filial, participada al 49% per un fons de pensions del Canadà.

D’aquestes vies, uns 80 quilòmetres estan a l’entorn de la capital, amb el qual es complementaran amb la nova via assolida ara.

El contracte consisteix en la construcció i explotació d’una autopista urbana, de 5,2 quilòmetres de longitud, que discorrerà de forma subterrània sota una zona de l’Est de la ciutat de Santiago.

Amb aquesta via, el Govern i la ciutat pretenen millorar la fluïdesa del trànsit, atès que comptarà amb tres carrils per sentit i un sistema de peatge automàtic (‘free flow’).

El contracte abasta l’execució de les obres de remodelació urbana en la superfície i a l’entorn de l’autopista i d’un corredor de transport públic.

Cinc grups o empreses van competir per aquesta obra, promoguda pel Ministeri d’Obres Públiques de Xile. A més d’Atlantia, que va licitar en solitari, també van presentar oferta Ferrovial, Xina Harbour, el consorci format per Sacyr i OHL, i el format per la també italiana Salini Impregilo i la local Chile Dos.

OFENSIVA XINESA

El Ministeri d’Obres Públiques de Xile va destacar l’alt interès suscitat pel projecte entre grans grups constructors mundials, inclosos els gegants xinesos.

En aquest sentit, després de rebre les ofertes, va subratllar que es tracta el primer projecte d’autopista urbana de Llatinoamèrica al qual concorre una corporació xinesa.

Així mateix, va remarcar que la construcció de l’autopista, a més de millorar la mobilitat i la fluïdesa del trànsit, generarà “millores a l’espai públic en superfície”. En concret, el projecte inclou la construcció de gairebé 193.000 metres quadrats de parcs i carrils-bici, entre altres dotacions.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor