Atlantia disposa d’un crèdit de 14.700 milions per afrontar l’OPA a Abertis

  • Atlantia va signar al maig un 'macroprèstec' de 14.700 milions d'euros amb un sindicat de bancs per pagar l'oferta pública d'adquisició d'accions (OPA) formulada el passat mes de juny per Abertis, actualment pendent d'autorització per part de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

VilaWeb
Redacció
04.08.2017 - 17:48

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

Atlantia va signar al maig un ‘macroprèstec’ de 14.700 milions d’euros amb un sindicat de bancs per pagar l’oferta pública d’adquisició d’accions (OPA) formulada el passat mes de juny per Abertis, actualment pendent d’autorització per part de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

La companyia italiana disposa a més de l’ampliació de capital aprovada aquest dimecres per valor de 3.795 milions d’euros, de 1.000 milions captats en una recent emissió de bons i dels recursos erigits amb les últimes vendes d’actius, entre aquestes una participació a la seva xarxa d’autopistes italianes, per abordar l’operació amb el grup espanyol, estimada en un total de 16.340 milions d’euros.

A més, assegura que, juntament amb la seva OPA, va presentar el supervisor espanyol els preceptius avals concedits “per tres grans bancs” per garantir la cobertura a la part de l’oferta que s’abonaria en efectiu, això és, uns 12.582 milions d’euros.

Així ho detalla el grup italià participat per la família Benetton en el seu informe de resultats corresponent a la primera meitat de l’any, que llança un increment del 25% en el seu benefici net, que es va situar en 518 milions d’euros.

Atlantia va elevar un 10% els seus ingressos entre els passats mesos de gener i juny, gràcies a l’increment del trànsit de vehicles a les seves autopistes i de viatgers als seus aeroports, fins a sumar 2.835 milions d’euros. Per la seva part, el benefici brut d’explotació (Ebitda) es va situar en 1.728 milions, un 10% més.

El gruix de la seva facturació va provenir de les autopistes que gestiona a Itàlia, Xile i el Brasil, que van generar 1.994 milions d’euros, un 6% més, mentre que els dos aeroports de Roma i els que té la Costa Blava francesa li van reportar altres 373 milions, un 28% més.

En el capítol financer, al tancament del passat mes de juny, i sense comptabilitzar els contractes financers compromesos en relació amb l’OPA d’Abertis, Atlantia presentava un deute d’11.421 milions d’euros, la qual cosa suposa una retallada del 2,1% en comparació de la d’inici de l’any, malgrat les inversions realitzades per la companyia en els seus actius durant el període.

La companyia que dirigeix Giovanni Castellucci augmenta els seus guanys i retalla el seu deute mentre espera ‘llum verda’ a l’operació amb Abertis, amb la qual cerca constituir un dels primers grups d’infraestructures del món.

La companyia assegura estar llesta per afrontar-se a una OPA competidora, com la que actualment sospesa ACS, segons va indicar el seu primer executiu aquest dimecres en ocasió de la junta que va aprovar l’ampliació de capital. En aquest sentit, va deixar oberta la porta a millorar el preu de 16,50 euros que ofereix per cada títol de la companyia espanyola.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor