Atlantia afirma que no necessita autorització del Govern espanyol per fer-se amb Abertis

  • En contra del que manté l'Executiu espanyol

VilaWeb

Redacció

09.10.2017 - 13:50

En contra del que manté l’Executiu espanyol

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

Atlantia considera que la seva OPA a Abertis no requereix el vistiplau del Govern espanyol, en estimar que la seva eventual presa de control d’Abertis no forma part dels supòsits en què l’Estat hagi d’autoritzar el traspàs de les autopistes i els satèl·lits que gestiona aquesta companyia.

“Segons el parer d’Atlantia no és necessària autorització a Espanya en relació amb la presa de control directa d’Abertis i indirecta del seu grup de societats”, assegura la companyia italiana en el fullet de l’operació.

“En conseqüència, l’empresa no ha comunicat l’oferta a cap autoritat espanyola diferent de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), afegeix la signatura transalpina.

Malgrat tot això, en el seu fullet Atlantia reafirma la seva “voluntat d’atendre els interessos estratègics del Regne d’Espanya en relació tant amb la gestió i explotació de les concessions d’autopistes com en la gestió i eventual destinació de la participació d’Abertis en Hispasat”.

A més, la companyia controlada per la família Benetton manté el seu compromís que Abertis segueixi cotitzant a Espanya, així com de mantenir la seva seu i el seu equip directiu.

Malgrat tot això, Atlantia dedica diverses pàgines del fullet a argumentar la seva convicció que la seva OPA per Abertis no precisa autorització alguna del Govern espanyol.

Aquesta asseveració contradiu les manifestacions realitzades per diversos membres de l’Executiu que, des que el grup italià va manifestar el seu interès per Abertis, ha reiterat la capacitat legal amb què explica per oposar-se a l’operació, al·legant al “interès general”, donat el caràcter estratègic de les autopistes i satèl·lits que explota Abertis que, en última instància, són titularitat de l’Estat.

ARGUMENTS D’ATLANTIA

En el cas de la presa de control indirecta d’Hispasat, en la qual Abertis controla el 90,8% del capital, Atlantia manté que no requereix llum verda del Govern espanyol perquè, al seu judici, l’OPA “no suposa una alienació d’accions” de l’operador de satèl·lits.

Respecte a les autopistes, la italiana sosté que l’autorització es requereix “en el cas de la cessió de la concessió a un tercer, però no en els casos de canvis accionarials de la societat titular de la concessió”.

“Una OPA no suposa segons el parer d’Atlantia la cessió de les concessions d’autopistes, no apareix cap nou empresari que, com a tercer, hagi d’acreditar que satisfà tots els requisits legals i de solvència per mantenir amb garanties el contracte administratiu, sinó que, després de l’OPA, les societats concessionàries seran les mateixes i romandran sota el control d’Abertis”, argumenta la firma italiana.

A més, en el fullet informa de les autoritzacions ja obtingudes als països en els quals, segons assegura, sí eren precises, com són els Estats Units, el Brasil i l’Argentina.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor